Roota eller inte? och några andra frågor.

Diskussion i 'Hero' startad av Night, 13 sept 2009.

1. Night

Night Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag får min Hero nu under veckan, ska bli spännande med en Android-mobil. Jag funderar nu över några saker som ni säkert kan hjälpa mig med här på Swedroid.

Hur ska jag göra med root, jag har förstått att root innebär...frihet! kort sagt, men om jag rootar telefonen tappar jag garantin? Kan jag unroota den om det skulle behövas vid service/garanti etc.?

vad rekommenderas av er, att man rootar och sedan uppdaterar med den nya uppdateringen (Nordic)_2.73.405.5, har hört att det ska vara svårare med root efter uppdateringen?

Jag har sedan tidigare haft ett antal olika Htc/Qtek smartphones, så jag har relativt stor erfarenhet av att flasha windowsmobiler, men detta är helt ny mark för mig. Android har väl andra "ROMS" än dom officiella uppdateringarna, är det på Modaco man hittar dom "romarna", vilka "roms" rekommenderas av er? det kanske är så att den senaste officiella är bäst?

Det var vad jag hade just nu, mer frågor kommer nog eftersom....

2. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag anser att du skulle kunna överväga om du behöver roota telefonen. Det går nästan alltid att göra det senare beroende på vilka uppdateringar man stoppar i. Själv har jag rootad telefon men det enda jag drar nytta av är MarketEnabler och ändå har jag inte köpt något program. Men om du ändå ska uppgradera den kan du ju lika gärna göra det med en rom som är rootad. Själv kör jag Modacos.

3. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. PatBenson

PatBenson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter i samma funderingar och känner samma sak, verkar krångligt. Jag försökte hela kvällen igår att uppdatera. Då jag sitter i Lunux(kubuntu) verkar det vara enda möjligheten.
    Först testade jag att köra i den WinXP partition som jag har men (aldrig använder) där funkade inte HTC sync, vare sig den på telefonen eller den nya versionen. Sen körde jag in Vista i en VM box, där funkade sync på telefonen men när telefonen bootar om kopplas telefonen bort och jag kan inte fullfölja installationen av den nya ROMen. (tar tacksam emot svar om VM/Virtualbox+M$+android ;) )

Verkar inte bättre en ett garagebygge är min enda chans till en lite rappare lur. Idioti att man måste ha windoze för att uppdatera en Linux lur.