Fråga: Roota, Garanti?

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av Makkanize, 15 nov 2011.

1. Makkanize

Makkanize Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjenare!
    Jag har länge funderat på att Roota min SE Arc, Köpt med Telia abonnemang.

Då är min fråga, hur gäller garantin angående detta?

Mvh

2. bradar

bradar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Så länge du följer instruktionerna och inte gör något som skadar mobilen kan du alltid återställa i SEUS. Då bör det inte bli några problem med garantin.

3. Droid119

Droid119 Guest

Som Bradar sa. Om du följer instuktionerna och inte gör något som skadar mobilen så kan du alltid fixa den. Även om den skulle "dö".

4. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Det finns ett problem faktiskt, och det är om du har 2.3.4 redan och flashar till en äldre version (firmware .181 och rootar med Gingerbreak 1.2 och sen OTA uppdatering till 2.3.4 för att behålla root). Men då pajar nämligen kretsen som har hand om batteriet och du måste lämna in den för utbyte av MOS-kretsen eller hela moderkortet i vissa fall.

* Men det har inte med root i vanlig mening att göra egentligen (d.v.s den nya One_Click_Root lösningen), så gör du som de övriga skribenterna skriver här ovanför och uppdatera med reparationsfunktionen i PCC, så försvinner din root om du vill.

Men det intressanta är att går att bricka luren, även om det är en locked bootloader med abonnemang och den går inte att laga med vare sig SEUS, PCC eller flashtool (bara ett temporärt fix, finns än så länge).