Roota HTC Hero m.m

Diskussion i 'Hero' startad av q-biq, 10 sept 2009.

1. q-biq

q-biq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blev tvungen att beställa en HTC Hero här i veckan för att få testa Android en sväng. 10 min efter att jag hämtade ut min gamla iPhone så var den JB'ad och klar.

Nu är frågan, varför ska jag roota min hero då jag får den? Läst igenom lite trådar man finner inte riktigt något bra svar egentligen.

Vilken är den absolut senaste ROM'en jag ska dra in? Vill ha en sån färsk ROM som möjligt.

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det finns ju många olika anledningar till varför du skulle vilja roota din Hero, några exempel:
    1. Vill du kunna köpa betalprogram ifrån Market går det inte ännu ifall den inte är rootad. Detta kommer att komma men google har inte släppt det ännu.
    2. Vill du göra dina egna specialanpassningar av din telefon krävs det ofta root för att komma åt filer i systemet.
    4. Vissa funktioner kräver än så längre root för att kunna köras, tex Tethering
    5. ...och sist men inte minst...du tycker det är jävligt roligt att kunna göra precis vad du vill, lära dig hur allt är uppbyggt, manipulera telefonens databaser....lite "vardags edge" helt enkelt ;)

Jag har inte stenkoll på alla ROM men den som de flesta kör med är någon av dessa: http://android.modaco.com/content/h.../03-09-hero-roms-radios-in-update-zip-format/

3. q-biq

q-biq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börjar ångra impuls köpet mer och mer. Inte för att jag inte direkt vill roota den men det känns som att man kunde väntat ett år så att dom kunde fått lekt utav sig med alla bugg & dylikt i Android.

Helt otroligt att man måste roota telefonen för att kunna KÖPA apps ifrån market, hur tänkte dom? :-)

Allt med alla ROM's man kan tanka överallt ifrån känns så grymt mycket Windows Mobile så det bara skriker om det tyvärr.

4. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det är bara vi svenskar och några till som måste roota. Det ligger i att android 1.5 inte är översatt till svenska, hur nu det spelar någon roll. Så fort google släppt den svenska varianten (som troligen kommer inom någon månad) så kommer vi svenskar inte längre behöva roota för att kunna köpa apps.

Sedan alla ROM:s som finns att ladda ner är ju till stor del inte massa olika varianter av Android utan snarara varianter och allt eyecandy som andra företag lagt ovanpå Android, som HTC:s sense i Hero. Finns ju ROM:ar som gör att man kan köra det detta även på en Magic tex. Den absolut största majoriteten av de buggar som diksuteras kring Hero är inte buggar i Android utan i HTC:s applikationer.