Roota/Installera om efter senaste Androiduppdateringen?

Diskussion i 'Magic' startad av goahead1978, 11 aug 2010.

1. goahead1978

goahead1978 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Hoppas inlägget hamnade under rätt kategori.

Har en HTC Magic från Tre sedan lite maj 2009. Är 32A-versionen och jag har uppdaterat löpande med alla offentliga uppdateringar via HTC:s hemsida. Vet inte om det var den sista där Sense kom in som gjorde det hela, men jag har förstått att det nu är mycket svårare om man vill roota telefonen då man nu täppt till något väg att kring slippa använda goldcard för att kunna roota.

Jag har ju 1.5 av android och det är ju mer och mer appar som kräver 2.0 och framåt. Eller åtminstone 1.6. Någon som har något tips på vad man kan göra om man vill installera t.ex. senaste CM eller dyl? Behöver nästan en "Göra om din Androidlur for dummies". Inte hundra på allt som rootning, flashning och allt vad fan det heter, men lite koll har jag för att klara vissa av momenten.

Har även läst att det ev kommer en uppdatering till Magic med ett modernare android. Tydligen en modifierad 2.2 version som ska passa Magics prestanda. Någon gång under Q3 kanske? Då skulle jag kunna vänta om någon kan bekräfta detta....

2. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER