Roota legend utan usb kabel går det?

Diskussion i 'Legend' startad av Dawe, 2 apr 2011.

1. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Som rubriken säger går det att roota sin telefon i detta fallet htc legend utan att använda sig av usb anslutningen.

Problemet är att min nalle är vattenskadad och blev det strax innan julas. Det roliga och märkliga är att telefonen fungerar prima på alla sätt och vis bortsett från en sak att den inte hittas när man kopplar in den i en dator och ska använda den som en diskenhet t ex. Har testat på både mac och en burk med win 7 men fungerar inte på nån av de. Går dock utmärkt att ladda mobilen och allting annat fungerar lika bra som när den var ny.

Så min fråga är helt enkelt om det går att roota utan att ha telefonen kopplad till en dator eller går det att koppla den på något annat sätt genom ex bluetooth?

Anledningen till att jag vill roota är för att slänga in 2.3 i den då det ska vara rätt mycket snabbare än 2.2 är samt att jag inte har råd med en ny telefon i dagsläget även om ha begäret finns

2. Skumrask

Skumrask Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

3. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okey det var ju tråkigt =/ då får jag försöka få igång mini usb porten på något sätt, hur det nu ska gå till.......någon som har något förslag?

4. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag lämnade in mig för det här problemet! Misstänker också vatten. Men hade problem med skärmen också, så jag håller tummarna att dom är snälla och fixa kontakten när de ändå håller på. Dock fick jag porten att fungera lite då och då genom elektronikrengöring och putsande med en fin lite duk.

5. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har inte lämnat in min och kommer inte göra det heller med tanke på att den är vattenskadad och en polare har öppnat upp den och kollat och det syns klart och tydligt att den har blivit det.

Det är bara så irriterande att den går som en klocka bortsett från det där. Den dagen jag har köpt en ny nalle testar jag å lämna in den. Har lämnat in den på service för länge sedan en gång när den inte var vattenskadad och det tog lite mer än 2v så skulle ändå inte vela göra det igen.

Ska dock testa med elektronik rengöring osv.

6. Daviid

Daviid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

7. Skumrask

Skumrask Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Fast fakeflash är väl ett sätt att just flasha telefonen utan att blanda in en dator. Du måste fortfarande ha root sedan tidigare.

Dvs. Så som Rom Manager gör.

Sent from my Legend using Tapatalk

Last edited: 12 apr 2011
  8. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Hmmm, så länge man kommer åt mobiltelefonen genom ADB så behövs inte diskmonteringen. Det kan man isåfall fixa med tex en kortläsare till datorn istället för att få över filerna på kortet.
    ADB-test kan du göra med hjälp av en bildguide jag snickrat ihop: http://www.mediafire.com/file/juxm6byz1oafc9c/ADBTutorial.zip
    Den är VÄLDIGT rudimentär, men visar många av nyckeldelarna i att installera Android SDK:t för att få tag på ADB. Drivrutinerna till Legend måste man ladda ner genom HTC Sync, det går alltså inte att göra detta med Android SDK:t (som annars fungerar utmärkt om man har tex en Nexus One).
    Ladda ner Android SDK:T om du inte gjort det (windows: http://dl.google.com/android/android-sdk_r10-windows.zip ) och testa.