Roota min Samsung Galaxy Young S6310

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Dassh, 14 nov 2013.

1. Dassh

Dassh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Hejsan, har stött på ett enda problem med min lur som jag finner rätt störig. Jag kan inte ladda ner en offline lista till telefonen för hela minnet slukas. Och då har jag inte ens dragit ner halva listan ens.

Så jag har köpt mig ett SD kort på 16 GB som jag tycker borde räcka. Problemet är nu att jag inte riktigt vet vart jag ska få tag på alla filer. Vill gärna hitta en säker källa så jag kollade på XDA's hemsida. Men när jag söker på min lur så dyker den inte upp.. överhuvudtaget! Suttit nu ca 15 min och försökt hitta min lur utan att lyckas på XDA.

Någon som vet en säker källa att dra ner ROM och alla program man ska ha? Jag har gjort detta en gång förut på min gamla Note 2 som blev snodd. Så är inte något proffs på det.

Tror jag vill ha mig en bra guide till detta så jag känner mig 100 på det går bra.

2. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    För att roota mobilen så behöver du ej ladda ner någon rom.
    Och GT-S6310 har ej lagts in på xda eftersom att det inte är många som efterfrågat det på xda. På sin höjd cirka 5 personer efterfrågat det i forumet om ett eget forum för GT-S6310/GT-S6312

Det är i varje fall min uppfattning om det
    Och här har du ett sätt att roota din S6310 med framaroot.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2130276

Edit 2:
    Om du har GT-S6310N så kan nog denna approachen fungera bättre

Last edited: 19 nov 2013
    kalleboston gillar detta.