Hej! Jag är väldigt sugen på att roota min telefon nu efter att jag har fått veta att HTC inte planerar att lägga upp 2.0 till oss Magic användare. Men först så vill jag gärna veta lite mer om det. - Vad som kan gå fel -- hur minimerar jag risken? -- Kan man ta backup av sin gamla? - Vad förlorar jag med att roota? -- tex, garanti, försäkring osv? - Vad finns det för fördelar förutom 1.6 och 2.0? - Kan jag roota med Linux? (gillar inte windows så mycket) Sist men inte minst, vill gärna ha en länk till en jättebra guide till hur man gör. Edit: tycker ni det är någon idé att vänta tills HTC har bestämt sig? //Dezent
Nu är väl det fortfarande ett stort frågetecken huruvida vi får 2.0 eller inte, så är du rädd för rootning kan det ju vara värt att avvakta lite till dess vi får ett definitivt officiellt besked från HTC.
garantin gäller INTE om du flashar. dock var jag väl en av dom första som lyckades bricka sin magic här på swedroid och om du totalbrickar dvs inte ens startar så kommer iallafall inte verkstaden kunna se hur du brickat den heller. Men garantin gäller inte så det är ett risktagande. Men chansen att bricka är minimal just nu