Hej jag undrar ifall någon kan förklara alla termer och ord som kommer upp då man ska "roota" sin telefon? Jag vill verkligen göra den men jag fattar inte ett fnatt av det som är skrivet på varken forumet eller wiki:S kan någon snälla hjälpa till lite med detta problem? Är det värt att roota sin telefon och hur farligt är det?
här har du en bra guide, den jag använde mig av när jag började! dock från katalogen. men står samma här http://www.idg.se/2.1085/1.255902/sa-hackar-du-din-androidlur gå bara steg efter steg noga så ere inga problem! farligt e d väl inte så länge du bara använder rätt saker, ser du bara till att ha orginal backupen på telen (du kan ju spara den nånstans på datorn ifrån nadriod mappen på sd kortet så du verkligen inte blir av me den) så ere inga problem! men visst problem man kan ju alltid få,.. sånt där e aldrig riktigt säkert.
sen är det ju bra att veta att 'tekniskt' sätt försvinner garantin om du rootar. men man kan återställa den till originalskick, bara skicka inte den på rep innan du återställer den.
Bumpar tråden. Djävulen själv (Anovo) har ingen möjlighet att se om man rootat den och sen lagt in orginalromen igen då?
Tvivlar på hur dom ska kunna se det om man återställt till original och inte har några spår efter någon custom Rom.