Fråga: Roota och ångra

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ebbot, 5 okt 2011.

1. ebbot

ebbot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske en dum fråga men går det att återgå till ursprungliga romen (utan root) efter att man rootat? Tänker på eventuella garantiproblem.

Sitter och klurar på att roota så man slipper all j*k*a reklam igen. Å ena sidan är det mindre buggigt med originalromen men det är det där med reklam och alla ljud. Dessutom alla dessa onödiga program i menyerna som inte bara tar plats i menyn utan sitter och tuggar i bakgrunden.

Är rätt glad i gui:n som följde med. Speciellt med ett skinn som heter SSKIN Butterfly (bortsett från bakgrundsbilden då). Med den får man programraden längst ner på hemmaskärmen (den man har knappen för alla program på) med tre sidor. Man drar bara i sidled och får upp nya knappar. Någon som vet vilken gui som de kör och om det finns en rom med den.

Andra romar att rekommendera eller metoder att låsa upp med? Backupprogram?

Last edited: 5 okt 2011
  2. ebbot

ebbot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kollade lite mer och hittade en guide på en USB-jig som borde fungera. Någon som fått det att funka? Om man gör det och flashar originalromen borde väl garantin gälla, eller?

3. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Tre´s stockrom och kernel?! (osäker) finns att ladda ner här eller på XDA så det ska inte vara några problem. Jag har själv köpt en Jig för typ 30 spänn för att ha som backup om nått skulle hända men även för att bliv av med Triangeln och nolla counter och min fungera perfekt

4. ebbot

ebbot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade en precis i Hong Kong för 16,75 kr... Det är ju billigare än vad det kostar att köpa lösa resistorer för sjutton. Hur mycket jag än gillar att hacka så får det bli att köpa en. Rootade förresten precis enligt CF så det mesta är som innan.

5. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Va osäker på vad dom kosta men såg att även min gick på 17 kr :) Bara tuta o köra, root är ju underbart :D