Fråga: Roota och installera CM9 utan USB kabel?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av lumba, 29 maj 2012.

1. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Roota och installera CWM och sedan CM9 utan USB?

USB-porten på min telefon är fucked up, datorn känner inte igen enheten längre, tror min USB port på telefonen är paj helt enkelt. Haft problem med den tidigare, då den konstant visade att den var ansluten via USB och laddade, och notifierade om detta stup i kvarten, gick knappt änvända telefonen då, för det plingade hela tiden "ansluten" frånkopplad *ansluten" frånkoppad *anslutet* pling plong haha, men det slutade, och nu går det inte ansluta telefonen alls längre, men ladda funkar.

Sååå, går det roota med nån app och sen installera CM9 på nåt sätt eller... kört förmodar jag...?

2. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719 <-- Där står det hur du kan roota utan Odin. Installera AirDroid eller liknande för att lägga över filerna till telefonen via WiFi.

Lägg över det du behöver för CM9 också innan du rootar så att du kan flasha CM9 direkt du fått in CWM.

lumba gillar detta.
  3. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack! :)

4. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Urk. Har ingen minneskort, så det gick inte installera nån ZIP update via recovery :S Måste väl köpa det dåå, det inbyggda USB storage gick inte mounta.

5. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Telefonen brukar bli sådär knäpp när det kommer in damm i USB-Porten. Testa att blåsa ur den.

6. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Joo, har testat allt, paj paj paj, orkar inte lämna in den heller, funkar det att roota som beskrivet ovan så nöjer jag mig med Airdroid sen :)

7. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Hmm, vad konstigt. Kom du åt det från AirDroid så att du kunde lägga in zipen?

Fick du något felmeddelande?

Å andra sidan kostar ju inte minneskorten så mycket idag, du behöver kanske inte ha så stort heller? Spring och köp ett :)

8. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Joo kunde föra över allt via Airdroid, men i recovery stod bara Unable to mount SD card E:\sdcard, eller nåt liknande :P

Hahah, jaa får la göra det!

9. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Kollade du så att du inte hade två val för sd-kort? Brukar väl stå Memory Card och Internal Memory Card eller något sånt!

10. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad jag såg fanns det inget sådant i orginal recovery! Skumt nog kan man tycka. Finns bara alternativet "install update zip from memory card" :P

11. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Just ja, tänkte på CWM's meny! Hmm, känns lite skumt.. Det du kan testa om du orkar är ju att lägga över allt du har på det interna minneskortet till datorn och sen formatera det från telefonen!

12. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tror du att det kan hjälpa? Tror du inte felet bara är att jag måste köpa ett minneskort till telefonen! ;)

13. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Fast det är ju redan ett "minneskort" inbyggt. Det heter ju SDCARD i telefonen, sen har man även "SDCARD\external_sd" som ska peka till ett externt minneskort som man stoppar i själv.

Eftersom jag redan har CWM så kan jag inte kolla hur det ser ut, men någon annan som kör stock borde ju kunna kolla upp det åt dig :)

Annars kostar ju inte ett minneskort så mycket heller! Men det kan ju vara skönt att slippa köpa något.

14. Rausner

Rausner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Flikar in här och undrar hur det gått för dig lumba. Jag har lagt in rom och CWM.zip på interna kortet men kan ändå inte hitta filerna i CWM.

Finns det någon specifik plats på interna kortet som filerna måste ligga? Har bara slängt över dem via datorn rätt in i "huvudmappen". Vill gärna flasha in Neatromlite via CWM istället för Odin eller något sådant..

15. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

CWM kan vara lite underligt ibland. Om ni inte hittar filerna på telefonen när ni väljer install zip - testa att välja "install from external sd-card". Det kan nämligen vara så att den byt namn på interna och externa.