Roota original 3.2 på enklaste sätt?

Diskussion i 'Motorola' startad av estiswe, 10 jan 2012.

1. estiswe

estiswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Jag har haft min Xoom i 6 mån nu och börjar bli väldigt sugen på att Roota den och ev. testa lite nya ROMs. Dock är jag nybörjare när det kommer till root osv. Jag hade en ZTE Light tidigare och den både rootade jag och lade in nya Roms på, men det verkar vara svårare att lyckas på Xoomen?

Då installerade man bara clockwork recovery, startade upp enheten i den och installerade en .zip och vips hade man root och ny rom. Jag känner mig osäker på Adb mm. Jag är egentligen bara ute efter att få den rootad, behöve ringen ny rom. Kör original 3.2 just nu.

Har läst flera guider här och på xda men jag är ändå osäker, men finns det något enklare sätt att bara roota original 3.2? Samt hur gör jag för att få den o-rootad igen så jag kan uppdatera till ICS när den kommer ut?

Tacksam för hjälp!
    //Robert

2. glade

glade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Xperia 5Z

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia 5Z
    Fick du ingen hjälp frånn denna artikel ?

https://swedroid.se/forum/49584-tiamat-xoom-3-2-pa-svenska-wifi-3g.html

3. estiswe

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Som jag skrev så har jag aldrig använt Adb reboot bootlauncher vilket gör att jag känner mig lite osäker på alla steg man skall göra i den guiden, därför jag tänkte se om det fanns något enklare sätt att göra det på.

Jag vill främst bara ha root och behåller gärna original ROM till att börja med.

//Robert

4. estiswe

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Efter ytterligare research har jag kommit fram till att denna metod verkar vara genomförbar med min kunskap, vad tror ni om den?

[Root] Universal Xoom Root - ANY XOOM ANY UPDATE - xda-developers

Och eftersom jag inte vet hur man skall sätta upp ADB på rätt sätt tänkte jag följa denna guide, kommer det bli rätt då?

Setting up ADB on Windows 7 64 bit (and other Windows platforms)

dvs, jag börjar med att sätta upp ADB enligt guiden och genomför sedan själva rootningen.

Sen en annan fråga, hur gör jag enklast en backup på allt i och med att allt försvinner vid root? Läst att Titanium Backup är bra men det står ju att den kräver root? Hur göra man då innan man rootat?

Ledsen för alla dumma frågor men förhoppningsvis ger det mig lite klarhet!

//Robert

EDIT: Efter att ha läst ytterligare guider orkade jag inte vänta längre på hjälp här men det gick bra, har nu original 3.2 root! Kan tipsa om att guiderna jag länkat till funkade bra!

Last edited: 17 jan 2012