Problem: Roota sensation

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av Nozze, 19 januari 2012.

1. Nozze

Nozze Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har länge funderat på att göra något med luren eftersom det är massa appar som inte går att ta bort + att jag börjar bli nyfiken. Kan ju inget av detta så jag har inte vågat fören nu och det var mer komplicerat än jag trodde....:(

Började med att låsa upp luren på HTCs sajt, jag vet nu att det var ett misstag men förstod inte bättre då. Trodde det var klart sen, men hade inte root ändå! Fattar att jag måste fixa S-Off också. Fick testa olika alternativ innan jag fick S-Off, dessutom ändrades HBOOT från 1.18.0000 till 1.17.0000. Jag har ändå inte root!!

Måste man lägga in en ny room för att få root? Jag vill ta en total backup på det jag har först innan jag lägger ny rom. Går det att få den rootad utan ny rom?

HTC Sensation Z710e

2. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nozze gillar detta.
  3. Nozze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok ska testa superuser

Funkade inte, funkar bara på rootade lurar. Men hittade recovery 5.0.0.8 i länken ovan som jag uppdaterade och kunde göra en backup. Nu antar jag att det bara är och lägga in en room då? Undrar om luren måsta vara rootad för att lägga in en room?

Funderar på Android_Revolution_HD-Sensation_3.6.13, CyanogenMod-7.1, HyperSensation_1.6_R, RCMix_ICS_v20_XEbase. Nån som vet nåt vilken man ska ta, vill ju ha stabilitet.

Last edited: 20 januari 2012
  4. Nozze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm är man ny så är man liksom. Har fattat att jag skulle postat ovanstående i en annan tråd. Aldrig kul o vara ny. Föresten blir det android revolution.....

5. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Nej, om du har recovery installerat så är det bara att lägga in en rom så är du rootad i den nya rommen när installationen är klar.

6. Nozze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu kör jag, lite oroad över inställningarna är jag. Kommer det att funka?

7. Serian

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har du följt guiden så ska det funka att stoppa in ARHD 3.63. Väldigt stabil ROM dessutom. Kernelen borde du ha bricked eller faux. Bricked funka bra för mig.

8. Nozze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde in AHRD 3.63 och var noga när jag senare flashade radion eftersom MD5 inte stämde. Hittade samma radio på ett annat ställe med rätt MD5. La in roommanager och jag kunde då uppdatera recovery till 5.0.2.0. Luren är klart snabbare, verkar också som om batteritiden blivit längre (hur nu det kan vara möjligt).

Börjar redan snegla mot AHRD 4.1.13 och senare kanske AHRD 6.1.0. Det jobbiga blir ju att varje gång sitta och knappa in alla inställningar, tar ju 1-2tim

9. Serian

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER