Roota Vodafone magic med android 1.6?

Diskussion i 'Magic' startad av wicked123, 15 nov 2009.

1. wicked123

wicked123 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej,

Har en Vodafonelur importerad från tyskland med android 1.6 inlagd via OTA-uppdatering.

Är sugen på att roota luren och lägga in en rom med sense ui. Tyvärr upptäckte jag efter att jag hade uppdaterat den att det inte går att köra 1-click-root på android 1.6.

Hur ska jag göra för att roota och flasha in en annan rom (t.ex. denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=531617)

2. Alerion

Alerion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Börja med att kolla vilken SPL du har, om du har en förhatlig "Perfect SPL" får du gå den jobbiga vägen via ett GOLDCARD, sök på det på xda-developers för mer info.

Det är en ganska hårig historia dock...

3. wicked123

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hade perfect SPL 1.33.0004 men jag lyckades att nedgradera genom att lägga in denna sappimg.nbh (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=580631) på sd-kortet, boota fastboot och köra uppdatera. Sen körde jag 1 click root.
    Sen bytte jag ut SPL:en till engineering SPL 1.33.2004 och lade därefter in cyanogen mod.

Dock tycker jag inte att det är någon direkt skillnad till originalet och funderar därför på att lägga in Qtek 1.8 Rom med HTC Sense istället, har hört att den ska vara den snabbaste med Sense gränssnittet om man partitionerar sd-kortet rätt.

4. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Exakt så gjorde jag på min HTC Magic 32B med perfekt SPL.

5. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Man behöver alltså inte Goldcard även fast man har en perfekt SPL? Är det alltid så?
    Undrar eftersom jag väntar på en Voda Magic som förhoppningsvis kommer imorgon.

6. wicked123

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det beror säkert på vilken version av perfect SPL man har, på den jag hade (0004) så fungerade det i alla fall.