Roota Xperia X8 med Froyo 2.2?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Saibot, 8 aug 2011.

1. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

En snabb fråga bara!

Funkar SuperOneClick som rootar X8or med Eclair, också med X8or med Froyo? SuperOneClick + X8 med Android 2.1 = Rooted, men SuperOneClick + X8 med Android 2.2 = ?

Tack på förhand.

Last edited: 8 aug 2011
  2. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Varför skulle du vilja roota när du väl har uppgraderat till 2.2? Om du verkligen skulle behöva roota så skulle jag vilja påstå att det är VÄLDIGT osäkert att rotta med 2.2. I så fall så borde du nog downgrada med seus och sedan roota och installera recovery därifrån.

3. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Min X8 kom med Froyo. Sen finns det några anledningar varför jag vill roota;
    1. Allt bloatware som följer med, blir galen av allt skit som man inte behöver, och om man vill avinstallera det här måste jag göra det mha. Titanium Backup eller System App Uninstaller som behöver root-access.

Och för att installera ROM's så behövs en rootad nalle.

4. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Alltså, det finns väl bara Custom Roms till X8 som har 2.2 och alla dessa är ju redan rootade. Ingen anledning till att roota igen alltså.
    SE har (mig veterligen) bara släppt 2.1 till X8, så har du fått 2.2 så lär din vara unik....

5. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Det sista du skrev fick mig att öppna ögonen och hämta mobilen för att kolla vilken version det var. Var nästan helt hundra på att det var Froyo, men icke sa Nicke, men tusen tack ska du ha! Kan nog fortsätta själv här nu.. dumma mig.

6. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Lätt hänt såhär sent på kvällen... :P

Glad att få hjälpa till.