Roota ZTE Blade mot betalning

Diskussion i 'Blade' startad av gayweena, 19 okt 2011.

1. gayweena

gayweena Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    jag vill ha hjälp att roota och lägga in det bästa operativsystemet på min ZTE Blade.
    Jag vill inte att ni länkar till alla guider på internet för jag vill inte göra det själv.
    Jag fattar inte hur man gör men jag skulle verkligen behöva ha den rootad för jag blir galen på att det inte finns utrymme nog på internminnet.
    Telefonen äter ju minne ungefär. Dessutom har jag hört att även 3G hastigheten blir bättre om man rootar och lägger in nytt.
    Jag betalar gärna nån hundring eller två, alternativt om ni bor långt bort och har svårt att hjälpa mig kan ni vägleda mig per telefon eller chatt typ medan jag provar göra det själv.
    Snälla Hjälp!
    Tack på förhand / Therese

2. bfly

bfly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Tror de är lika bra Du lägger in din hemort oxå :)

3. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Lägg till [email protected] på MSN eller om du vill köra på SKype ist så är det Larss00n80 :)

Bor nästan i GBG om du bor nära där :)

4. SpajX

SpajX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Eftersom du verkar så okunnig så undrar jag om det inte är lika bra att du helt enkelt låter bli.

Att roota innebär bara att du lägger in en fil på SD-kortet via datorn, letar upp filen i din telefon och startar den. Sen trycker du på en knapp så är din telefon rootad.

Och om du har dåligt med utrymme på interna, så är det ju bara att flytta över appar till SD-kortet. Finns att hitta i telefonens inställningar.

Om du ska slänga in en ny ROM så är det bättre att du sparar pengarna och köper ROM Manager från market, som kostar några tior. Då kan du hur enkelt som helst flasha in en ny ROM (eller operativsystem som du kanske kallar det).

Tycker absolut inte att du ska betala 200kr för något som egentligen kan göras så enkelt.

5. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    SpajX: Om TS ligger på 2.1 så går det inte att flytta över apparna till SD-kortet. Tänk på att när du väl en gång har Rootat så är möjligheten att sabba telefonen ännu större. Annars är guiden som finns på första sidan i denna forumdel glasklar. Iaf för rootningsdelen.

6. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Att partitionera internminnet är ju lite mer komplicerat än att roota och flasha in en ny ROM, fast det är ju inte värt 200kronor för bara det!

Är du helt säker på att du inte vill ta dig en titt på min guide? Tar nog högst 5-10 minuter att fixa allt. :cool:

Och glöm inte nämna vart du bor också! Annars verkar ju Larsson här uppe ^ha ett fint erbjudande där han kan hjälpa dig.

/ Saibot

7. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Bor i stockholm och kan roota och lägga in custom rom mot betalning :)

8. SpajX

SpajX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Oh, okej. Visste inte att det var en Gen1, sorry.

Men rootningen är fortfarande en väldigt enkel process och ROM Manager är kanon för nybörjare när det kommer till att flasha in ROMs.

9. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Observera att jag inte vill ha någon betalning! Jag loggar in på MSN nu så adda mig och se glad ut så kör vi :)

10. gayweena

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej! Förlåt att jag svarar så sent men jag har inte haft möjlighet att va ute på internet så mycket. Jobb på dagarna och jobb hemma på kvällarna. Tack för alla svar iallafall. :)
    Jag finns några mil söder om Karlstad. Jag har Gen 2, och jag har alla appar på minneskort men vissa av dom går inte att flytta över dit och andra verkar ta minne från telefonen fast dom ligger på minneskortet, har jag fel. Antagligen vågar jag bara göra detta på arbetstid för internetet hemma kopplar jag upp mig med mobiltelefonen och det är ju lite svårt då om jag ska starta om den och sånt för då har jag ju inte internet.
    Jag ska lägga till dig på min msn till att börja med. O ja, jag har läst din guide men troligen är jag så korkad, alternativt även rädd och även inte bra på engelska facktermer så att jag vet säkert hur jag ska göra. Jag vill ju nämligen också göra någon form av backup så jag inte förlorar allt, tex hur långt jag kommit i angrybirds kan va kul att ha kvar och även tap fish. Kontakter och sms är inte lika noga.... Dom finns ju på gmailen antar att dom ligger kvar där. :) Det jag inte fattar med rom manager är om man slipper ladda ner någon rom? jag förstår heller inte vilken rom som är bäst att lägga in... Tack igen för era svar :D Mvh Therese

11. gayweena

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har altså inte bredband hemma - Bor på landet där det inte är utbyggt :(

12. gayweena

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är ju därför ZTE är så grym så man kan surfa med den, däremot skulle jag inte klaaga om det kunde gå snabbare, har ju Tele2´s mobilsurf Medium, 5 GB upp till 10 MB /sek

13. gayweena

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER