Har äntligen hämtat upp min Hero som legat på posten och väntat sen i tisdags.. Börjat leka med den och funderar på att Roota den, har kollat runt lite här inne och länken som är länkad till xda och det verkar ju inte så svårt... Frågan är bara om allt som man lagt in mm försvinner när man rootar den? Eller finns allt kvar även efter? Finns det någon nackdel med en rootad mobil förutom garanti biten? Tex kan man ladda hem uppdateringar som HTC släpper eller måste man roota om den efter det?
allt finns kvar när du rootar den. Dock hittade jag en bättre guide som är mycket enklare för att roota, gick snabbare också. http://phandroid.com/2009/08/04/how-to-gain-root-access-on-your-htc-hero/
Den guiden funkade inte alls för mig. Vad värre är, är att den verkar ha skruvat till xda-developers rootning, som jag testade sen. Får upp skärmen med SU Request, men inga val, sen får jag upp en ruta om att programmet hängt sig.
Kolla så att Debugging för USB är aktiverat om du kör med rootningen. Typiskt beteende om man inte har det ibockat med rootningen från xda-devs såvitt jag förstått det. Drabbade en polare till mig samt att de nämner det i tråden. Så på med debugging hela tiden
Hejsan, Har samma problem att jag inte får några alternativ när jag ska bekräfta SU och sedan programkrasch. Vad bör jag testa för att få ordning på det? (kör (2.1) Elellinux Legendary v1.6 om det är av intresse) MVH