Fråga: Rootad går ej installera H3G_UK_1.29.771.11-1.28.771.9 Updaten?

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av stassen, 28 maj 2012.

1. stassen

stassen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

den är rootad, har provat un-roota och sedan installerat updaten med samma resultat,
    när jag installerar så startar mobilen om och börjar updatera
    sedan kommer en röd varnings triangel updaten är OTA_ENDEAVOR_U_ICS_40_H3G_UK_1.29.771.11-1.28.771.9_release_261007c7bqsflev7k0vday

någon som vat hur jag kan installer den? :)

2. Fysme

Fysme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

3. stassen

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har bara flashat insecureboot för att roota, vilket funka galant, men sen fick jag flasha om till orginal boot för mobilen starta om såfort jag spela någon video, spotify. Sen funka det! Så jag har inte flashat om recoveryn? Eller? :)

4. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Är det samma boot för 3 RUU'n som för de övriga?

5. stassen

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det vet jag inte kanske skall pröva flasha med booten från samma uppdatering jag har nu sen prova? Kan det va skillnad o flasha updaterigen via recovery?

6. Piccaruse

Piccaruse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu postar jag väl fel, men ingen har 1.29.771.11 recoveryn? Måste nämnligen skicka in min på lagning med 3 tar endast den RELOCKED och med allt stock, hittar inget på XDA, innen RUU och min update.zip försvann då jag installerade nya rom.

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

RUU 1.29 verkar inte finnas ute men det spelar ju mindre roll.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1543604

(diskuteras på slutet)

Sen blir det "Relocked" eftersom du låst upp boot-loadern och det spelar också mindre roll om det är ett hårdvarufel.

Nu vet vi inte (iaf inte jag) hur Anovo hanterar fel men det ska inte vara några problem med ett hårdvarufel.

Oavsett om du låst upp eller ej så ligger bevisföringen på tillverkaren inte hos en kund det första året.

Du ska INTE sätta igång och tjafsa via telefon:P utan direkt köra en skriftlig brevväxling där du gör klart för HTC/Anovo att det här leder till ARN. (de vill inte ha ARN-ärenden)

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Garanti/

Hör av dig om du får trubbel så får vi hjälpa till !

Piccaruse gillar detta.
  8. Piccaruse

Piccaruse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löste problemet med att jämföra diverse RUU recoverys och fann att recoveryn är likadan som den i 1.29.401.11 som i 1.29.771.11 Det problemet är löst och telefonen är precis som ny(Förutom de olycksamma RELOCKED)

Har haft tjafs via telefon, chat och i butik med tre, det är fabriksfelet med wifi som vissa andrar pratar om(Lös antenn), det enda som tre sa var något i stil med:

"Det beror helt på vem det är som bedömer felet ifall det blir reparationskonstader, vi kan inte garantera att det inte kommer bli några reparationskostnader"

Lämnade alltså inte in den till den enormt tjuriga tjejen i kassan.

Nämnde ARN till tre och de ryckte på axlarna och sa "Det är inte vårt problem"

Lite halvt tjurig blir man ju när man själv ska bli tvungen att betala för HTC's fabriksfel...

Känner att jag inte ska posta fel, om du har någon kommentar, PM'a gärna.

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo som jag skrev så är det ingen mening att dividera via telefon med första linjens support. Väldrillade robotar som läser upp vad som står på deras skärm.

Misstänker du en lös antenn så skicka in luren dit Tre hänvisar dig.

Sen är det alltså upp till tillverkaren att bevisa vad den här eventuellt lösa antennen beror på oavsett om du låst upp luren.

Sen kör man alltså det här skriftligt, mail kan räcka om du får respons annars gäller brev. HTC vill inte ha ARN-ärenden på halsen för det är den sämsta reklam ett företag kan få om man verkar i en stenhård marknad.

Reklamationsärenden med "konflikt" sköts då sedan av helt annan personal än den vanliga supporten.

Piccaruse gillar detta.