Rootad htc desire hd drar för mycket batteri med internet.

Diskussion i 'Desire HD' startad av picotto1905, 13 dec 2011.

1. picotto1905

picotto1905 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena

Rootade mobilen för ett tag sedan med RCMix3D Runny. Batteritiden försämrades dramatiskt. Jag fick rådet att kalibrera batteriet och har gjort det nu.
    Exakt så här gjorde jag.. wipe battery stats. lät den självdö utan ens ha rört telefonen, dvs utan simkort så den var på i 7 dagar. Sen så ladda jag den fullt utan att ha den påslagen. Denna gång använde jag telefonen till att ringa och sms, inge internet då var mobilen på i drygt 4 dagar.

Fast så fort jag använder internet på mobilen så sjunker batteriet för jävla snabbt. Den är nere på 50 efter 8 timmar efter ha lyssnat på lite musik och surfat lite.

funkar det här med kalibrering eller inte? finns så många olika sätt man kan göra det på. vad funkar verkligen?
    Kan man köpa ett nytt batteri så att det blir bättre eller ligger felet i systemet som fördelar energiåtgången?.

Det är så sjukt frustrerande att batteritiden ska bli så dålig när root ska förbättra batteritiden. Förslag på vad jag kan göra för att det ska bli bättre?

2. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

titta över dina konton vad som uppdateras och när. ta hem setcpu och gör en profil som klockar ner telefonen när skärmen är släckt.

3. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Får du lika dålig batteritid med andra ROMs?

4. modstar

modstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

5. picotto1905

picotto1905 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

aa alla roms är lika dåliga. :/

men ska testa kalibrera igen, tack för länken modstar :)