rootat telefonen, batteriet dör extremt snabbt.

Diskussion i 'Desire HD' startad av picotto1905, 23 nov 2011.

1. picotto1905

picotto1905 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tja..

Jag har precis rootat min htc DHD. jag gick igenom tråden sqd skrivit " Desire HD superguide - root/s-off/custom roms"..

jag hade gingerbread innan och fick nergradera och efter det gick jag igenom alla steg.

Men jag installera en annan rom, Leedroids GB 3.3.3 med kernel GB 3.2.1..

Efter rooten så har batteriet börjat dras mycket mer, trots att jag installerat setCPU. jag förmodar att jag flashat radion med fel sort. Jag försökte ladda ner de rekommenderade radio filerna men de verkar vara borttagna, kom inte fram till någon nedladdningssida.

Så vart får jag tag på radio filerna, länkarna på leedroids hemsida funkar knappt längre.

Är romen jag installerat okey eller ligger felet där?

min första post här och jag är rätt ny till allt detta med roota så ber om ursäkt ifall det är en retard post. hjälp uppskattas otroligt mycket.. tack på förhand

2. Gnadock

Gnadock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Du bör kalibrera om ditt batteri. Har haft liknande problem men efter en riktig kalibrering så har det aldrig varit några problem. Följ bara instruktionerna punkt till pricka.. annars får du bara göra om det igen.

Ladda batteriet fullt (skit i batterimätaren uppe vid klockan). Lättast att kolla om det är fullt är att gå in i "Om telefonen" och sen batteri. Är det grönt hela vägen så startar du om i recovery och väljer wipe battery stat, jag tror det ligger under advanced.

Sen startar du om telefonen och när du ser din launcher, så drar du ut laddaren.
    Nu kommer den jobbiga biten .. låt den självdö. Sms/samtal är inget hinder, men att spela, surfa och hålla på har inte fungerat för mig. Så när den är död, så startar du den igen tills den dör.. så håller du på tills den är stendöd. Sen laddar du den i avstängt läge tills lampan blir grön.
    Återigen, så låter du den självdö. Detta gör du två gånger ungefär. Sen ska den vara top of the line :)

picotto1905 gillar detta.
  3. picotto1905

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tack för hjälpen, hoppas det funkar för mig också :)

4. picotto1905

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

by the way, för att försöka hinna med kalibreringen på kvällarna, kan jag låta skärmen vara påslagen hela tiden? så rinner batteriet ut snabbare av sig själv. eller är det inget att rekommendera?