Rootat X10 mini, nu funkar ej USB - Vad göra?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av AdRENALiN, 21 februari 2011.

1. AdRENALiN

AdRENALiN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har rootat min X10 Mini, och sedan så har jag plockat bort diverse saker från telefonen som jag inte ville ha. Råkade dock ta bort lite för mycket, så alla program kraschade hela tiden. Laddade ner dom borttagna .rom'arna och la in dom på SD-kortet och installerade med hjälp av Titanium Backup.

Nu funkar allt förutom att telefonen bootar om så fort jag kopplar in USB till datorn. Jag hade tänkt försöka göra systemåterställning men det går ju inte eftersom telefonen konstant startar om sig så fort jag kopplar in USB (om och om igen alltså).

Kan man på något sätt lägga in en recovery på SD-kortet och göra det på den vägen?

Tacksam för svar :scared:

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jag. Vet ingte om detta funkar men det finns typ någon form av systemåterställning i mobilen under inställningar någonstans

Sent from my U20i using Tapatalk

3. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vilken rom har du inlagd? kan du inte gå in i recovery och sen flasha om den aktuella romen? Då behöver du inte ha nåt med USB och dator att göra och se om det löser problemet...

4. AdRENALiN

AdRENALiN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skrev fel i mitt första inlägg, tog bort .apk-filer och inte .rom-filer. Men jag har faktiskt löst problemet nu, verkar faktiskt vara så sjukt att det är mitt ladduttag som orsakat omstarterna, den har varit glapp rätt länge, klämde ihop kontakten och av någon outgrundlig anledning så funkar USB nu utan att telefonen startar om hela tiden.

Nu är den återställd och allt är frid, tack för svaren :tummeupp