Rootning som fungerade för mig efter MÅNGA försök.

Diskussion i 'Hero' startad av anvendarnamn, 15 sept 2010.

1. anvendarnamn

anvendarnamn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aniquibobo rekommenderade http://rootmydroid.co.uk/guides/hero/howto-root-your-htc-hero-new/ för mig.
    Den fungerar för många men det gick inte av nån konstig anledning för mig. när luren startade om kom jag bara till rött utropstecken.

Gör en backup av allt på telefonen!

1. Ladda hem http://www.filefactory.com/file/b2ece76/n/HeroRootPack2.zip

2. packa upp(extrahera) till mappen c:\HeroRoot\

3. koppla in din telefon till datorn(om den frågar välj "bara ladda") och gå in i inställningar > program > utveckling. Bocka för USB-felsökning.

4. starta kommandotolken. Startmeny > kör > skriv cmd och tryck på enter.

5. i det svarta fönstret skriver du cd\ så kommer du ner i c:\

6. Skriv cd heroroot tryck enter så hamnar du i c:\heroroot

7. Skriv adb push recovery.img /data/local tryck enter

8. Skriv adb push flash_image /data/local tryck enter

9. Skriv adb shell chmod 777 /data/local/recovery.img tryck enter

10. Skriv adb shell chmod 777 /data/local/flash_image tryck enter

11. Skriv adb shell rm /data/local/rights/mid.txt tryck enter

12. Skriv adb shell ln -s /dev/mtd/mtd1 /data/local/rights/mid.txt (lägg märke till mellanslagen) tryck enter

13. Skriv adb reboot tryck enter (nu startar luren om)

14. När den startat upp skriver du adb shell /data/local/flash_image recovery /data/local/recovery.img (mellanslagen!) tryck enter

15. adb reboot recovery tryck enter

Nu ska den förhoppningsvis komma till en recoveryskärm med en teddybjörn i bakgrunden.

Skillnaden mellan den här guiden och den som jag länkade till högst upp är egentligen bara att jag körde alla kommandon i runindos.bat manuellt.

Om det inte skulle fungera för er så prova först köra igenom den guiden som jag länkade till högst upp och om ni misslyckas med den så provar ni köra den här guiden direkt efter utan att resetta eller ta bort nåt på telefonen.

Anledningen att jag tycker ni ska göra det är för att jag hade kört igenom den guiden innan jag gjorde det enligt denna guiden.
    När jag gjorde det manuellt så misslyckades många av mina kommandon eftersom dom redan var gjorda efter mitt misslyckande med runindos.bat körningen

Om ni vill titta i runindos.bat så kan ni skriva "edit runindos.bat" när ni står i c:\HeroRoot i kommandotolken(cmd)
    Alla rader i runindos.bat som det står adb.exe först i är kommandon som körs.
    Alla rader som börjar med echo är bara sånt som ni får se när runindos.bat körs. (dom behöver ni alltså inte skriva)

Berätta hur det gick. Behövde ni köra den andra guiden innan den här fungerade eller fungerade det direkt efter denna?

Lycka till. Fråga om det behövs.

2. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Haha jadu inte lätt alltid men du har lärt lite nytt på vägen:)

3. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag fick samma dok så såg jag att steget efter första omstart i bat filen misslyckades så jag gjorde de manuellt i stället.

4. anvendarnamn

anvendarnamn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@ elelinux Det har varit ganska kul ändå.. eller det belv jävligt kul när man väl klara av det, har ju läst en hel del om android nu så en del har man väl fått in i skallen.
    Tog en bra stund innan jag lyckades, provade alla olika sorters rootningar jag hittade guider till.
    Kändes faktiskt jävligt surt när jag inte lyckades.. Jag jobbar ju ändå med datorer så viss koll har jag ju.

5. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Well allting hade vart mycket lättare om du hade linux som os från första början.Att jobba med datorer innebär för det mesta MS och det är förlegat i mina ögon. :)

6. Aniquibobo

Aniquibobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Mysko att ni fick inte "igång" runindos.bat

/Ani

7. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    har gjort det många gånger och då det inte har funkat har det varit pga usb-debugging eller att htc synk har varit igång. när jag stängt av det har det funkat direkt :)