Problem: Rosa/Lilla skärm efter tappat mobilen

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av RickardP, 17 dec 2012.

1. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag råkade tappa min mobil i golvet och när jag tar up den lyser den lilla/rosa från luren, jag hör hur låskärmen reagerar och får notfierings ljud när saker händer, testat dra ur batteri och sätta i igen men samma.

Jag kan inte se någon som helst skada på telefonen, knappt en repa...

Har jag pajat displayen men inte touchen?

Några idèer?

2. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Så kan det absolut vara, touchen är fristående och behöver egentligen inte displayen även om den underlättar användandet något :-D

Med lite tur syns inte skadorna och det går på garanti, annars tror jag samsung byter hela displayen för en röding.

3. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hoppas på att Telia tar in den för garantin, är väl dock inte dem som bestämmer i butik utan måste säkert skickas in och bytas ut på verkstad...

4. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Så länge du inte säger att du tappat den och det inte syns på telefonen ligger bevisbördan hos dem att bevisa att felet inte är ursprungligt, jag skulle säga att chanserna att du får det fixat är ganska stora.

5. RickardP

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Telia skickar den nu till verkstad som får kolla på den och säga om det är garanti eller inte sedan får jag ett prisförslag om det inte går på garanti eller så byter dem den.

Jag fick också veta att Samsung har som policy att byta gratis första bytet av skärmen även ifall garantin inte gäller.

Rätt bra att veta.

6. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 349
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Som redan sagt, så länge det inte finns yttre skador så är det ganska svår för verkstaden att bevisa att det är du so orsakat felet. Det är 6-månadersregeln som gäller, under de 6 första månaderna är det återförsäljaren, verkstaden eller tillverkaren som ska kunna bevisa att felet inte var ett fabrikationsfel :)

Sent from my iPhone using Tapatalk