router

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av jorgeng, 29 maj 2010.

1. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hemma har jag en router dlink dir855 som fungerar bra att koppla upp sig med x10:an till market, surfa med webbläsaren.

Särbon har en 3,5 år gammal netgear wpn824 router som det ej går att koppla upp sig med till market eller surfa i webbläsaren med från x10:an eller hennes sons acer liquid.

Det som är konstigt är att man i liquiden kan se att mobilen har syncat sig mot gmail för någon dag sedan. Igår kom google:s startsida upp i webbläsaren slumpmässigt.

Någon som har erfarenhet av en netgear router och fått det att fungera med en android-mobil?

I nätverksinställningar i x10:an har jag skrivit in wep-lösenordet och det står ansluten till netgear i inställningarna.

:ehm:

2. MasterAdde

MasterAdde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Netgear

Jag hade samma problem när jag hälsade på hos min syster med Netgear router, den kopplade upp men gick inte att surfa eller något. Misstänkte då att det inte blev någon riktig uppkoppling och testade lite av varje, den slutgiltiga lösningen var i mitt fall att byta ut routerns SSID mot ett utan å,ä,ö. Kan inte svara på vad för skillnad det eg. skall göra då X10an ju hittade den med det SSID den först hade, men ändringen funkade iaf och har funkat felfritt sedan dess.