Övrigt: Roxfit screen protector för Xperia P

Diskussion i 'Xperia P' startad av mjoelner, 9 jul 2012.

1. mjoelner

mjoelner Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vill tipsa/varna lite för Roxfit screen protector till Xperia P som Sony själva säljer i sitt Sony Experience center i Lund som "bättre än det som följer med".

Dessa är matta ("anti-reflex") skärmskydd, vilket inte framgår av förpackningen, utan märks först när man tar av skyddsfilm nr 2.

Dessutom så är antingen antireflexbehandlingen riktigt dålig eller så funkar den helt enkelt inte ihop med XPeria P skärmen. Den förvandlar snabbt den fina Xperia P skärmen till en alldeles särdeles tråkig upplevelse. Alla vita ytor ser ut som myrornas krig ("Pärl"-effekten är påtaglig) och att läsa text är inte skoj.

Om man tänker sig använda sin Xperia P enbart som navigator i bilen så funkar Roxfit screen protector rätt bra, men till allt annat är den i mitt tycke oduglig.

PS. För er som undrar, nej man får inte pengarna tillbaka när man går tillbaka till butiken och påtalar detta, i alla fall fick inte jag det.

PPS. Dom säljs i två-pack för en hundring, någon som är spekulant på det jag har över? ;)