Royalstar 5S ULC ($56USD) iPhone 5 klon

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av DaKKs, 30 sept 2013.

1. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Beställde denna från pandawill nyss (svarta), tänkte starta en tråd då jag inte hittade en.

På pappret verkar den rätt klen, som exempel så är den ungefär lika snabb som en HTC HD2. Frågan är hur det presterar i verkligheten. Men för ynka 374 svenska riksdaler är den prisvärd.

Specs:

MTK6517, Cortex A9 dual core, 1.0GHz
    PowerVR SGX 531
    256mb ram
    4.0" 854x480 5-point capacitive touch screen
    Android 4.1

http://www.pandawill.com/royalstar-...l-core-android-23-wifi-fm-40-inch-p80115.html

[YOUTUBE]L9g5yXN4-u8[/YOUTUBE]

Bifogade filer:

Last edited: 30 sept 2013
  2. nestergaard

nestergaard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar ju helt OK för den ringa summan.
    Lite trist bara att det inte är 3G eller någon GPS

3. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

A, det är ju synd. Skulle ha varit kul att ha den i bilen som gps/ice.

Samt att jag nu är helt säker på att det inte är android 4.1 utan en spoofad 2.3. Misstänkte det redan när jag först såg den, men nu är jag säker. Frågan är ifall man kan installera custom roms på den. SoC'en är ju sjukt vanlig.

4. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag har nu haft telefonen i drygt två dagar och jag kan säga att jag var inte positivt överraskad. Sure det är en kul leksak, eller en throwaway om man vill lära sig utvecka för android, men kvaliten är lång ifrån bra. Funkar inte alls för normalt användande. Digitizen lossnade efter en dag så den fick jag sätta på plats och plasten är av så dålig kvalite att mobilen inte går att skruva ihop efteråt. Min har jag limmat ihop nu. Den verkar hålla för tillfället.

Finns ingen play store opch jag har inte heller lycka få igång det. Den force closear vad jag än gör.

Jag kommer inom kort ladda upp en recension som jag skrev för en annan sida.

Jag har dock gjort en rom dump som jag laddar upp ifall nån behöver eller vill leka lite. Eventuellt så kommer jag porta nån rom när jag väl har kunskapen.

https://mega.co.nz/#!p1QViQiB

EDIT: Det är Android 2.3 Gingerbread, inte 4.1.