Jag kopierar från mitt gamla inlägg i Pixel 7-tråden nedan.
Jag har allmänna problem med Runkeeper, enligt nedan:
1. Den fryser lite oberäkneligt när man klickar på något i appen.
2. Den startar ofta inte nedräkning när man ska ut och springa utan man får tvinga avslut och börja om. Ofta flera gånger innan det fungerar.
3. Den startar inte utan att man "tvingar avslut" om man avslutat den genom att swipa bort den och startar den igen, utan den stannar på "the splash screen".
När den väl startar en runda verkar den dock fungera som den ska tills man sparar den avslutade rundan.
Jag har använt Runkeeper sedan 2011 och dessa problem började för kanske ett halvår sedan. Det är för mig helt obegripligt och Runkeepers support har inte heller kunnat hjälpa mig. Jag har installerat om, rensat data, startat om och stängt av automatisk backup-återskapande före ominstallation men INGET hjälper. Nu har jag t.o.m. bytt telefon, från Pixel 7 Pro till Pixel 8 Pro och till min oerhört stora förvåning följde problemet med. Ingen annan verkar ha problemet när jag Googlar eller frågar support.
Vad kan orsaka detta? Jag har sedan många år använt Nexus, Pixel, Pixel 3, Pixel 5 och nu 7P och sedan 8P. De senaste (flera) åren med Nova Launcher, om det nu mot förmodan kan spela någon roll. Kan den eller någon annan app orsaka detta? Jag har inga problem med några andra appar.
Det är heller inga problem om jag använder min iPads Runkeeper-app.
Last edited: 13 oktober 2024