Runkeeper / Pixel 7 och 8

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av Sveos, 13 oktober 2024.

1. Sveos

Sveos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Jag kopierar från mitt gamla inlägg i Pixel 7-tråden nedan.

Jag har allmänna problem med Runkeeper, enligt nedan:

1. Den fryser lite oberäkneligt när man klickar på något i appen.
    2. Den startar ofta inte nedräkning när man ska ut och springa utan man får tvinga avslut och börja om. Ofta flera gånger innan det fungerar.
    3. Den startar inte utan att man "tvingar avslut" om man avslutat den genom att swipa bort den och startar den igen, utan den stannar på "the splash screen".

När den väl startar en runda verkar den dock fungera som den ska tills man sparar den avslutade rundan.

Jag har använt Runkeeper sedan 2011 och dessa problem började för kanske ett halvår sedan. Det är för mig helt obegripligt och Runkeepers support har inte heller kunnat hjälpa mig. Jag har installerat om, rensat data, startat om och stängt av automatisk backup-återskapande före ominstallation men INGET hjälper. Nu har jag t.o.m. bytt telefon, från Pixel 7 Pro till Pixel 8 Pro och till min oerhört stora förvåning följde problemet med. Ingen annan verkar ha problemet när jag Googlar eller frågar support.

Vad kan orsaka detta? Jag har sedan många år använt Nexus, Pixel, Pixel 3, Pixel 5 och nu 7P och sedan 8P. De senaste (flera) åren med Nova Launcher, om det nu mot förmodan kan spela någon roll. Kan den eller någon annan app orsaka detta? Jag har inga problem med några andra appar.

Det är heller inga problem om jag använder min iPads Runkeeper-app.

Last edited: 13 oktober 2024
  2. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    428
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Eftersom problemet följde med till nya telefonen skulle det ju kunna vara något med ditt konto, nån felaktig data däri som gör att det låser sig/krånglar.
    Jag antar att du kör vidare på samma konto i nya telefonen? Har du provat med ett annat konto? Kan ju vara värt att prova bara för att se...

Ännu enklare är ju att byta tillbaka till stock launcher ifall du misstänker att det kan vara problemet. Byt, starta om telefonen för säkerhets skull, prova Runkeeper.

3. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.045

MINA ENHETER

Jag blir osäker på om du menar att han ska testa ett annat Google-konto eller annat Runkeeper-konto. I vilket fall så tycker jag det kan vara värt att testa att byta bägge dessa, dvs byta tillfälligt för att testa om det gör skillnad.

TS kan skapa ett nytt Runkeeper-konto, och använda det tillfälligt, för att se om problemet uppstår då också. För att utesluta det om inte annat.
    Om TS har kvar den gamla telefonen, och är bekväm med att fabriksåterställa den, så kan du logga in med ett annat Google-konto på den, fast samma Runkeeper-konto, och se ifall det gör någon skillnad. Alternativt skapa en ny "profil" i telefonen med annat google-konto, den funktionen ska ju finnas på alla Pixels.

4. Sveos

Sveos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Jäklar, det borde jag förstås ha gjort, men jag räknade kallt med att problemet skulle försvinna med en ny telefon, så jag hann inte testa innan jag sålde min förra telefon. Runkeeperkonto kan jag testa med, men att permanent byta konto är inte aktuellt, med tanke på all data som skulle försvinna. Jag ska också testa med stock launcher vid tillfälle. Det är ju bara att hoppa fram och tillbaka om jag fattat det rätt?

Problemet började förresten inte med Pixel 7 Pro, utan det började i våras långt efter att jag bytt lur. Så något någonstans har förändrats.

Jag har en kollega som också har en Pixel (7a) och som använder Runkeeper. Jag kan ju testa mitt konto på hans telefon och hans konto på mitt, kanske.

Tack för tips, båda. :)

BrorSnor gillar detta.
  5. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    428
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Ja det var först och främst ett nytt Runkeeper konto jag tänkte på. Men att testa med annat Google konto kan ju vara nästa steg ifall det inte löses innan dess.

Ja testa ditt konto på hans telefon och hans på ditt borde ju vara ett bra test för att kanske förstå var det går fel, ifall det nu har med själva Runkeeper kontot att göra..

6. Sveos

Sveos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Jag har inte testat på en annan telefon än, men det är något med kontot, vad det verkar. Jag testade att skapa ett nytt konto med min jobb-mejl och då klickade jag runt i appen obehindrat och det frös inte eller så. Visserligen fanns det ingen statistik eller så att titta på, men ändå. Gjorde en 14 sekunders runda utan att röra på mig och det fungerade också direkt.

Dock... när jag loggade in lite senare på det nya kontot, så hade den plötsligt 34 aktiviteter. Alla dessa aktiviteter var från ca 2011-2012 och var väldigt gamla aktiviteter från mitt gamla vanliga konto, men där gissar jag att det kanske är cache/data som krånglar, för jag tror inte det är meningen att man ska ha mer än ett konto per telefon. Dock kvarstod dessa rundor även efter tömning av cache, men då kanske de redan hunnit kopplas till det nya kontot, på nåt sätt.

Och nu ser jag att rundorna som hamnat på det nya kontot försvunnit från det gamla. Vafan?

7. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.045

MINA ENHETER

Oj, det där låter ju inte bra.

Hur gick det, fick du datan att gå tillbaka rätt på något sätt? :/
    Har du felanmält det som skedde?

Hade du tömt appdata innan du loggade in på det nyskapade kontot, eller hade du bara loggat ut manuellt på gamla kontot utan att tömma appdata i inställningarna? (Inte för att det borde spela någon roll, men nyfiken med tanke på problemet som uppstod).

8. Sveos

Sveos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Det minns jag inte nu, men jag lyckades få tillbaka dem genom att exportera dem från det nya kontot till det gamla.

Tyvärr inget svar från Runkeeper support än. De varierar verkligen med hur snabbt de svarar. På mejl halvt hopplöst, men på Messenger brukar de vara lite snabbare.