Runns Webshop

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av fjallmamman, 13 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. fjallmamman

fjallmamman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej alla ni vana webshoppare där ute :)

Är det någon som handlat från http://www.runns.se ? Det är så billigt där så man undrar ju vad som är fel... Troligen är wii-prylarna kinakopior, men är de dåliga? Ge mig tips, för julen närmar sig och spelgalningarna är sugna på de rosa och blå wii-kontrollerna därifrån...

Tack för hjälpen!

2. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Ligger inte denna tråd i fel forumdel? Finns en forumdel som heter Köpråd. Länk till köpråd

3. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Luktar dålig kvalité på långt håll.
    Men jag antar att dem funkar nog lika bra som vanliga wii-kontroller men dem kanske går sönder lättare.

4. fjallmamman

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Oj, ja fel forumdel blev det. Kanske en snäll moderator flyttar den? Ja, kanske är det dålig kvalitet... men den lilla prinsessan blev mycket förälskad i den rosa kontrollen ;) Jag får väl försöka beställa och se vad som kommer - är det serietidningar i paketet får jag väl bita i det sura äpplet.

5. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Berätta gärna sen hur det går så vi andra vet om det är något att lita på.

6. fjallmamman

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fortfarande inte sett några prylar, men tog beställningen mot faktura, så jag väntar och ser :)

7. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också beställt därifrån. Tog den billigaste klockan jag kunde hitta då priserna kändes lite misstänkt låga. Beställde den 17/11 och fick ett mail igår om 5-15 arbetsdagars leveranstid. Får väl se om några veckor om klockan kommer fram eller om jag tappat 125kr.

Edit: Känns inte helt lovande. kollade i mitt leveransmail. Där står det att varan var slut och måste skickas från deras leverantör. Den är dock inte markerad som slut i lager på hemsidan än.

Last edited: 24 nov 2010
  8. fjallmamman

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, det var därför jag tog mot faktura... Jag väntar fortfarande - och jag har förresten inte fått något mejl av dem. Än.

9. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Känns rent spontant som en inte helt seriös butik. Var nog tur att du valde betalning via faktura. Håll oss uppdaterade!

10. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Min mor beställde en klocka från runns. Den kom, men i fel färg. (Rosa istället för silver)

11. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Flyttar tråden till köpråd då jag tycker den passar bättre där

12. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

5-15 dagars leveranstid låter mer som att dom beställer direkt från Hongkong.
    Dvs Du beställer av dom, Dom beställer av sin leverantör.
    På så sätt slipper dom själva ligga med lager osv.

13. Imperor

Imperor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om fallet är så som "blysprutan" säger, vilket verkar mycket sannolikt, så kan jag varmt rekommendera eBay istället. Då beställer du direkt från Hong Kong etc själv och betalar sjukt bra priser! Visst händer det att det blir lite fel eller tar tid, men jag har mångårigt flitigt shoppande på eBay i bagaget och har bara fått skräp en enda gång och har aldrig fått vänta längre än tre veckor. Knepet är väl kanske att inte köpa den allra billigaste och att använda sig av säljare som är "certifierade" eller iaf har mycket god feedback.
    Registrera ett PayPal-konto så är det bland de säkraste handelsplatserna på hela internet! För mig som har kortet reggat på PayPal så tar det bara några klick innan varan är köpt och klar! ;-)

14. fjallmamman

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu kan jag meddela att jag hämtat ut hälften av prylarna från dem! Ingen faktura i paketet, så den kommer nog med nästa? Såg schysst ut, dubbelladdare för wii och handledsremmar till kontrollerna.
    Det som återstår är två kontroller i blått och rosa :)

Jo, ebay har jag handlat mycket genom, gps till maken från USA, tyger från Indien, elektronik från Hongkong... Och bärsjalar från Tyskland...

15. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick just en avi om att jag ska hämta ut något på posten. Då jag inte beställt något annat så gissar jag på att det är klockan.

16. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var klockan. Direktlevererad från Kina. Stendött batteri, men det är bytt i en handvändning. I alla fall förutsatt att jag hittar ett likadant batteri.

17. Malm1

Malm1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tidigare beställt från denna s.k webbutik, dels tog det ca 3 veckor innan varorna kom och när de väl kom var jag tvungen att betala tull och moms själv då de skickats från Hongkong med mig som mottagare. På deras hemsida står att om man råkar ut för detta så får man pengarna för tullen tillbaka, då är min tanke att allt det som slinker igenom tullen förtullas altså inte vilket gör deras verksamhet olaglig, som privatperson skall inte paket under ca 20USD förtullas men i detta fallet är ju faktiskt inte jag den som tar in paketet utan den som jag köper från, i detta fallet Runns och för företag gäller helt andra regler vilket gör att dom skall förtulla varje försändelse då det inte räknas som privatimport.

När jag väl provat sakerna visar det sig att handkontrollen till wii jag köpt flimmrar (pekaren på skärmen lever sitt eget liv) och när jag söker på google visar det sig att billiga kinakopior har just detta problemet, att det var en kopia var jag medveten om då priset skvallrade om detta, men jag tycker ändå att sakerna skall fungera. orkar inte skicka tillbaka den då det säkerligen kommer ta lika lång tid innan jag får ny.

Kollar man prisjakt verkar man inte vara ensam med att ha problem med denna butiken.

Last edited: 8 dec 2010
  18. fjallmamman

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack Malm1 för ditt inlägg!
    Jag har nu väntat i snart en månad på grejorna, hälften kom för ett tag sedan, men inte allt - och inte heller fakturan. Nåja, jag får väl se hur det går, håller tummarna för att våra wii-kontroller fungerar :D (och KOMMER snart!)

19. fjallmamman

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Idag dök wii-kontrollerna upp -SÅ söta i blått och cerise :) Det är en sjuårig pojke och en fyraårig flicka som ska få dem av den snälla tomten. De är verkligen jättesöta, men återkommer - ifall någon nu är intresserad, om funktionen... Ämnar testa dem efter bolibompa, när de nyfikna barnen kramar sina kuddar.

20. Malm1

Malm1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

D>å hoppas vi dom fungerar bättre än vad min å flera andras gör, om du sätter i nyladdade batterier, visar då indikatorn på wiit att de är fulladdade eller halvfulla? mina visade halvfulla med helt nya batterier

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.