Avslutad: Ruskigt bra Atmos/THX-paket för hemmabio

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av opuschen, 27 aug 2022.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. opuschen

opuschen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    306

MINA ENHETER

Hej!
    På grund av flytt är det dags att motvilligt sälja mitt Atmos/THX-paket för hemmabio.

Grunden är en Marantz SR7011 9 kanalig atmos hemmabioreciever. Stödjer allt relevant vad gäller ljud, mest viktigt Atmos. Mängder med in och utgångar, automatisk kalibrering etc. Låter löjligt bra.
    SR7011
    Köpt julen 2016. Aldrig krånglat.
    Till denna har jag kopplat en enklare 2-kanals sterostärkare för att driva tak-högtalarna, så det är 11 kanaligt ljud.
    Ska också stödja airplay 2 via firmware uppdatering (men det har jag inte provat). Ska också kunna hantera Spotify och andra streamingtjänster, men det har jag knappt experimenterat med.

Subwoofer: En Rel T3. Lättmöblerad och bra och rappt ljud. (Den är mycket liten och smidig).

Högtalare: Grunden är Jamos fantastiska THX 2 system. Något så ovanligt som högtalare som kan väggmonteras men som också låter riktigt bra. Tre större frontar, två bakhögtalare.

Takhögtalarna är två stycken Tangent E4L i vitt/vit front som sitter monterade på en spiffig vit planka.
    Höjd front högtalarna är två stycken Tangent E4L i svart/svart front.

Mitt center bak är två stycken Tangent E5L i vitt med svarta galler.

Det är en liten process att ta ner det (alla högtalare utom subben är ju väggmonterade). Köparen kan givetsvis få med alla överblivna högtalarsladdar etc. när det plockas ner.
    Fjärrkontroll finns, såklart, men jag har typ enbart använt multifjärr. Mycket möjligt jag kommer hitta eventuella tillbehör under flytt, jag är ganska säker jag har ett högtalarelement till Jamo THX högtalarna oanvänt i förpackning, och troligen några fler fronter till Tanget E4L högtalarna. Skulle inte förvåna mig om jag har en massa högtalarsladd också, men det vet jag inte än. Har också kalibreringsmick med ställ till anläggningen.

En uppskattning om nypriset för hela rasket torde hamna på runt 50,000, jag tänker mig 15,000 för det.

Att skicka är inte aktuellt, gissar att med alla högtalare etc. så hamnar vikten nog på över 100 kilo :-)

Allt detta finns monterat i Skövde för provlyssning!

Det är ett helt enastående bra system, stödjer allt relevant i ljudformat, har en ruskigt hög WAF eftersom nästan allt är väggmonterat. Jag har varit löjligt nöjd, men, som sagt, flytt på gång.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.