ROM: RUU HTC ONE X

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av c0rnflex, 21 maj 2012.

1. c0rnflex

c0rnflex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag äger en HTC ONE X (VIT). 3-brandad
    Rootade den för några dagar sen, men då fick jag för mig att jag skulle flasha den. Koppla in allt och reboota i cwm-mode.
    Men då jag skulle in i sdkortet så fick jag upp (E:Unable to open ums lunfile (no such file or directory) Men tydligen är det ett vanligt fel i cwm.

Provar lite olika RUU.exe men jag får ett felmeddelande som är:

FEL [155~159:( FEL PÅ AVBILD
    Ett av dessa felmeddelanden visas när du använder en felaktig RUV för att uppdatera och avbildsfilens storlek är större än Flash ROM-storleken. Hämta i så fall korrekt RUV-version och försök sedan igen.

Just nu har jag lyckas med att radera sdkortet.

Någon som vet vilken/vilket RUU jag ska använda?

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Aj då, det låter jobbigt. Jag är osäker på om det finns någon svensk 3-brandad RUU tillgänglig i dagsläget.

Jag skulle testa följande om möjligt:
    1. Försöka flasha om CWM. Om inte senaste versionen fungerar, testa en tidigare.
    2. Flasha en ROM som vanligt.
    3. Vänta på RUU från svenska 3.

Annars så kan du kanske testa med en RUU från 3 UK. Här finns en lista med RUUs: http://www.filefactory.com/f/7cc7b2fbdd03c031/

Till sist så finns en "how to recover from disaster" tråd på XDA. Den kanske kan hjälpa dig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1609190

3. c0rnflex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, jag är också inne på att flasha in en äldre cwm, men jag hittar ingen som funkar.

4. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

5. c0rnflex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. c0rnflex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_H3G_UK_1.26.771.2_Radio_1.12 04.90.13H_release_251403_signed

Det är denna RUU som gäller för 3-brandade; RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_H3G_UK_1.26.771.2_Radio_1.1204.90.13H_release_251403_signed.

Sen följer man:http://forum.xda-developers.com/wik...ashing_a_RUU_to_completely_restore_your_phone

Total recovery - flashing a RUU to completely restore your phoneIf all else fails, this is your last resort.
    This process will also erase all your data. But hey, beats having a dead phone, right?
    First, ensure you have enough battery (more than 30%) to run an RUU.
    Next, boot your phone into fastboot bootloader and open a command prompt window on your computer in the platform-tools folder.
    Use the command:
    fastboot getvar version-mainYou now need to find the RUU that corresponds to this version. Start here. If you have problems visit #htc-one-x on freenode.
    Now you must re-lock the bootloader using:
    fastboot oem lockIt won't hurt to use the clear cache command as well
    fastboot erase cache

7. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Så den funkade för dig? Bra isåfall! :D

8. c0rnflex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha ja en stund, sen bråka jag vidare med den och skulle slängde in CM9, då gick det inte så bra. Jag ska tydligen inte äga en android.

Får fel [140]FEL STARTINLÄSARVERSION så jag kör samma RUU.

Så jag får googla en sväng på det där.

9. CEK

CEK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden lite. Har en olåst (och ej rootad) One X som hängde sig i en systemuppdatering. Nu är jag fast i bootloadern, oavsett vad jag försöker med så kommer jag inte in i telefonen. Hur gör jag för att återställa den helt?

10. c0rnflex

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen aning hur det funkar på dom som är olåsta. Men för mig funka det den här: RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_H3G_UK_1.28.771.9_Radio_1.1204.103.14H_release_256494_signed.