rVoix - Samtalsinspelning för Hero

Diskussion i 'Hero' startad av wulax, 14 nov 2010.

1. wulax

wulax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag tänkte tipsa om ett ganska okänt men mycket användbart program för HTC Hero som utveckaren "avs333" på xda-developers har skrivit.

rVoix kan automatiskt spela in samtal (uplink och downlink) utan att man behöver ha telefonens högtalare igång. Detta har inte varit fallet med något annat liknande program som finns på Market. Programmet fungerar dock bara under tre förutsättningar:
    - Fungerar endast med Hero. (Anledningen till att jag postade i detta forum.)
    - Det kräver en rootad telefon.
    - Du måste antingen använda ett sk. Superuser-program (Brukar följa med de flesta "custom ROMs") eller adb för att ge programmet tillräckliga rättigheter.

Programmet finns inte på Market såvitt jag vet men senaste versionen kan laddas ned på Softpedia och installeras med filhanterare, adb eller liknande.

Detta har länge varit ett problem för många och google har fortfarande inte ordnat någon officiell lösning för samtalsinspelning. Förhoppningsvis kan detta program hjälpa folk som vill ha denna funktion. Det har fungerat utmärkt för mig i flera dagar i alla fall.

2. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Såg detta för ett tag sedan men har inte provat det än. Kanske är dags att testa det.

Någon aning om programmet slöar ner användandet av telefonen under samtal?

3. kivimart

kivimart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har kört detta program i 2 veckor nu och inte märkt att det slöas ner.

Kör med FROYO_2.2_Special_Edition_RC1 (uppdaterad 2010-11-03)

Progammet funkar kanon.