Från Taiwan, lite konstigt att de påstår att Android 4.0 inte har lyckats så bra eftersom det är så få produkter ännu som har den. Men tiden skulle ju passa bra för Google IO som ju körs i juni. Källa: Digitimes.
Jelly Bean, rykten Börjar ju som vanligt komma en massa rykten som det brukar göra med Android. Men det hade ändå varit kul att spekulera i vad som kommer att komma i nästa version av Android och när den kommer. Någon som har några spekulationer eller rykten att dela med sig av?
Android 5.0 kommer kanske redan i sommar http://phandroid.com/2012/02/16/android-5-0-jelly-bean-could-launch-as-early-as-this-summer-rumor/
Därför jag tyckte det hade varit intressant att spekulera om vad som kan tänkas komma i nästa version.
Rykten, men rätt intressanta sådana. Hade helt glömt av att Google ens hade ett Chrome OS. http://www.gsmarena.com/android_50_jelly_bean_to_arrive_in_q2_with_chrome_os_dualboot-news-3839.php
"Android 5.0" kommer INTE att komma ut vid sommar, utan det introduceras på Google I/O vid maj/juni. Alltså "android 5.0" kommer att lanseras vid november/december, som nexus s, nexus one och galaxy nexus gjorde. Det är så varje år.
i regel har det varit ett år mellan versionerna sen nexus one. nuf said så det stämmer alldeles utmärkt
1.5: April 2009 1.6: September 2009 2.0/2.1: Oktober 2009 2.2: Maj 2010 2.3: December 2010 3.0: Februari 2011 4.0: Visades upp i maj 2011 släptes oktober 2011??? Rätta mig om jag har fel? Men är väl inga helår där?
Hur många enheter kör 4.0 idag? Varför skulle man då leverera 5.0 om 1-4 månader? (Q2=april-juni). Jag är med "worldwide" i hans resonemang till 99%. Den sista procenten lägger jag på att det dröjer ännu ett år och att det kommer lite olika versioner på 4an under ett par år.
Vem har sagt att det blir 5.0? Det går ju rykten om en Nexus Tablet innan sommaren. Säg att de presenterar den tillsammans med Jelly Beans? Att lägga stort fokus på att förbättra upplevelsen på tablets skulle vara väldigt taktiskt smart nu när Windows 8 är på gång. Att dessutom få ut en version innan sommaren som kan ge nya surfplattor när Windows 8 släpps skulle ju vara suveränt för Google.
En liten grej bara... Det heter Android 5.0 inte Android 5 som många säger (gissa värför) Skämt åsido, Det gick ju 2.1>2.2>2.3 Så blir det inte 4.1?