Här kommer ett rykte ang kameran i Mate 30 pro från tidningen Mobil. Mate 30 Pro tycks få två stora kamerasensorer på 40 megapixlar var
Enligt M3 så går ryktet att Mate 30 ska lanseras den 19 september. Uppgifter: Då lanserar Huawei Mate 30-serien
Även tidningen Mobil skriver om att Mate 30 ska lanseras den 19 september Uppgifter: Mate 30 presenteras den 19 september
Kanske skulle man väntat på den? Min Mate 20 Pro är ju bara två månader, men priset kommer nog att avskräcka? Lite spännande blir det dock. Undrar vad som blir nästa stora grej med mobiler? Verkar nästan fulländade snart!
Läste att notchen kommer sitta kvar som mate 20 pro. Lite synd tycker jag att Huawei väljer att gå till baka till notch när man ser alla andra företag som väljer hel skärm Sen så förstår jag att det är för face id osv... Men är det värt?
Välfungerande face ID är nog värt en notch skulle jag säga. Rätt behaglig funktion, speciellt på telefoner som inte har en kapacitiv fingeravtrycksläsare, där det borde bli ett väldigt bra komplement. Fast i stället för en notch hade de gärna kunnat få göra som på Note 9 och ha en lite större ram högst upp i stället. Det blir fortfarande en procentuellt sett väldigt liten skillnad i mängd skärmyta, och man slipper distraktionen med notchen. Räknar man på skillnaden i skärmyta i förhållande till framyta med eller utan notch är skillnaden rätt liten. OnePlus 7 Pro har en screen-to-body ratio på 93% medan Huawei P30 Pro har 89% med sin notch.
Jag föredrar helt klart notch framför panna. På Huawei kan man ju dölja notchen men visa notifieringsikoner/klocka/batteri i utrymmet på sidorna om notchen vilket sparar en del skärmyta. Bara vinst som jag ser det.
Jag förstår hur du tänker och jag använder just nu en P30 pro och i början den lilla notchen som finns var inte störande men när jag fick se andra mobiler med hel skärm så börjar det störa. Jag personligen tycker inte om face id använde det inte på min förra iPhone heller.
Jag störde mig extremt mycket på den stora notchen som mate 20 pro har. Så jag köpte mig en P30 pro istället. Skönt att kunna se notifierings ikonerna nu. Men face id är väldigt saknad.
Kanske det är[emoji23] håller inte koll på va allt heter. men ansiktsupplåsningen är galet mycket bättre på mate. Dag som natt så funkar den perfekt.
Mate 20 pro använder sig utav en dot projector och flood illuminator och ir kamera för att skapa en 3D bild utav ansiktet. Detta medför att det är mycket säkrare samt fungerar i kolsvart mörker. P30 använder sig endast utav selfiekameran och i princip jämför om du är lik den tidigare tagna bilden som är inlagd.