Rykten om kommande Galaxy S4 :P

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Albin-132, 26 nov 2012.

1. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Det är väl lika bra att starta en sån här tråd, speciellt då rykten visar på en release i första kvartalet (MWC eller CES).

Än så länge har det ju inte kommit så mycket rykten, men det här är vad som finns:

4.99" Super-Amoled (Plus?) skärm med upplösningen 1920x1080, vilket ger en PPI (pixels per inch) på 441. Detta verkar högst troligt då HTC redan som ni vet släppt DROID DNA med samma upplösning. Vissa rykten visar på YOUM-teknik som innebär en böjbar skärm som ska vara istortsett oförstörbar.

13 MP kamera... Samma sensor som Optimus G kanske? Med tanke på betygen dens kamera har fått är det kanske inte så positivt... Får hoppas på SONY:s senaste sensor...

Octa-core chip med BIG.little teknik från Snapdragon som innebär två stycken quadcore-chip, ett för tunga processer och ett för de lättare... Detta för att spara batteri.

Andra rykten visar på chipet Exynos 5450 - en vidarebyggning av chippet i Nexus 10 - med fyra kärnor.

Android 4.2 förinstallerat

I övrigt finns det väldigt få läckor än så länge, men med tanke på hur bra Galaxy S3 säljer har nog Samsung inte allt för bråttom med S4 - de kan istället lägga mer tid på produceringen och förhoppningsvis få fram en bättre produkt.

Själv tycker jag att det ser väldigt lovande ut - även om det finns en hel del frågetecken rörande skärmen, som mycket väl kan vara pentile. Nu ser jag inte det som någon enorm nackdel - Med tanke på att upplösningen ändå kommer att vara så hög. Jag hoppas tillslut att Samsung i Android 4.2 släpper allt vad TouchWiz heter och bara lägger på extra funktioner - inte ändrar om hela interfacet. Jag vill gärna ha saker som Smart Stay - men försämra inte de saker som är bra från början.

Vad tycker ni om Samsungs kommande flagskepp? Är ni intresserade eller kommer ni att köpa ny telefon från ett annat företag?

2. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=82292