S Advance I9070 - Nedgradera, glömt debugga

Discussion in 'Samsung Allmänt' started by Xbaser, Jan 25, 2014.

1. Xbaser

Xbaser Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå! Hoppas jag skriver i rätt avdelning. Hittade ingen specifik för SGS Advance I 9070.

Jag har som flera andra användare upplevt tröghet och lagg sedan S Advance uppgraderas från Ginger Bread till Jelly Bean. Så efter att ha läst igenom flera genomgångar av hur man nedgraderar åter till GB-stock så tog jag itu med saken.
    Men under resans gång blev jag distraherad och när det väl var dags att fortsätta med nedgraderingen, hade jag helt glömt bort att öppna upp USB-debuggen. Odin gjorde sitt, det blev PASS och allt verkade helt grönt tills telefonen bootade om och stannade på Samsung-loggan. Vid varje omstart inträffar detsamma och jag är fast i en bootloop.

Det enda jag kan nå förutom det, är download mode och hade jag kört custom hade det väl förmodligen bara varit att ladda in stock. Men nu gick jag som sagt från stock till stock i ett försök att nedgradera.

Nog är det väl så att problemet uppkommit p.g.a att jag glömt debugga? Och det är väl troligen så att enheten är helt brickad nu, eller kan det finnas något sätt att komma runt problemet?

Oerhört tacksam för input! // X

2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat

Du bör komma in i recovery mode och göra en återställning.

3. Xbaser

Xbaser Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej och tack för svar!

Nej, det gick inte. Hade även förbisett att göra en recovery.
    Men problemet löstes ändå ganska omgående då det handlade om att separera filerna som användes under flashningen. Samsung kör alla filer i en och samma fil och därför blev det som det blev pga att partitionering och ändring av filsystem inte genomfördes korrekt.