S/Nesoid till X10 Mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av magnum, 21 jul 2010.

1. magnum

magnum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funderade på hur de häe emulatorerna fungerar till X10 Mini som knappt har några fysiska knappar...och den har väl inte multi touch? Så hur funkar det och spela gamla NES-spel egentligen? Ospelbart? Springa o skjuta samtidigt t.ex. i vissa spel utan multi touch är väl inte så lätt...

Men jag vet inte...nån som vet? :)

2. Hybbe84

Hybbe84 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte testat på x10 mini, men har det inlagt på min x10 mini pro. där fungerar det riktigt riktigt bra med fysiska qwerty bordet!
    Har testat på en Htc Desire som jag hade och där fungerade det inge bra :(.. vet inte om det var mobilen i sig eller emulatorn, men när man tex sprang åt höger och skulle skjuta och knapparna hamnade i samma horisontal läge så tog den bara en av "knapparna". Men installera och testa du :D

3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

4. Stranders

Stranders Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har kört Snesoid en hel del på min X10 mini. Det funkar skitbra, med styrkorset på touchskärmen, och de fyra andra knapparna på volym upp/ner, autofokusknappen och tillbakaknappen. Link to the past fungerar utmärkt. Se till att ha det inställt på ingen zoom och ta bort touchknapparna förutom styrkors och start/select. Det försvinner några (få) pixlar i kanterna, men det gör inget.

Nesoid har jag inte testat, men jag kan bara anta att det funkar minst lika bra, eftersom det är ännu färre knappar att simulera. Gameboid funkar för övrigt också bra, där är dessutom upplösningen samma på bredden.

5. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
  6. magnum

magnum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En grej jag tycker är lite kass med X10 Mini´s touchscreen är att man behöver nästa trycka med tummen för att den ska registrera. Går knappt att bara lägga den ner och trycka med pekfingret...den måste ha större ytträff eller vad man ska säga...och därför går det absolut inte alls med en vanlig pekpinne som finns på många andra telefoner/PDAs/Nintendo DS. Tyvärr!