S-Off till S-On på wildfire s

Diskussion i 'Wildfire' startad av GuiceU, 28 januari 2012.

1. GuiceU

GuiceU Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej! Jag tänkte roota min wildfire s, hittade en bra guide för roota och sätta s-Off, men... Om då jag vill unroota och sätta s-Off till s-on, hur gör jag då? Tänkte använda den göra sidan för att få s-Off: www.htcdev.com/bootloader/

Så känn jag på den sidan få s-on igen sen?

Tack i förväg!

Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

2. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jag rootade min WFS igår via HTC Dev, jag använde denna guide. Jag flashade Inofficiell CM7 och det funkar bra. Du får inte S-OFF med HTC Dev utan upplåst bootloader. Unroota kan du göra, men inte sätta tillbaka bootloaderlåset och få tillbaka garantin.
    Du kan dock få tillbaka bottloaderlåset utan garanti på HTC Dev.

GuiceU gillar detta.
  3. GuiceU

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Aha! Okej, ja, jag tänkte flasha in det inofficiella CM7 faktiskt, okej, så garantin går helt enkelit inte att få tillbaka efter att ha rootat? Men om inte S-OFF var att låsa upp bootloadern så hur får man då S-OFF? Men Tack så mycket! :)

4. Molleresa

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Man behöver inte s-off för att roota med det programmet. Fixa upplåst bootloader och roota, sedan flashar du CM7! Överklocka till 806 mhz och fixa Gapps = en dröm! Nej, garantin går inte att få tillbaka, men för att få root är det värt det.

5. GuiceU

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Niiiice!! Då tror jag nog faktiskt att jag ska roota min mobil! :) Tack så sjukt mycket!!:)

Men om jag låser bootloadern och flashar in en stock rom, får jag ändå inte tillbaka garantin? :)

Last edited: 28 januari 2012
  6. Molleresa

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Varsågod. Jag och brorsan satt i ca 6 timmar igår för att hitta ett program som fungerade. Tillslut hittade jag det. Tycker att det är onödigt att andra ska behöva sitta och leta när det finns folk som vet. :)

EDIT: Du kan behöva ett goldcard, tror dock ej det. Jag hade ett igår, men jag vet inte om det fungerar utan. :)

EDIT2: Nej, du kan låsa bootloadern, men du får inte tillbaka garantin. Tyvärr.

7. GuiceU

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Okej! Tack igen! :)