S-pen funktioner tips?

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av GATUPLAN, 20 apr 2023.

1. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Tänkte skapa en tråd med S-pen tips.
    Det är min första ultra och man blir nyfiken på de funktioner "som man inte vet att man behöver".
    Vilka funktioner föredrar du?

181wolf och Kristy gillar detta.
  2. Belz

Belz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    278
    Jag använder s-pen en hel del på jobbet för att ta anteckningar samt mått (jobbar som projektledare inom bygg).
    Sen är det väldigt passande för mig med s-pen och delad skärm då jag kan ha uppe anteckningar och kalkylator samtidigt för att beräkna mina mått m.m.

Kristy gillar detta.
  3. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    710

MINA ENHETER

Jobbar också inom bygg och den enda nytta som jag har haft är typ ifall jag ska skissa till kunderna så att de förstår. Vore intressant att veta vilka fler användningsområden som du har :)

4. Belz

Belz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    278
    Jo, men lite samma.
    Ritningar till kund och arbetare.
    Skissar även upp för mig själv med mått (ibland tar jag även bilder med kameran och markerar på bilden med mått m.m).
    Brukar även skriva upp material som behövs och materialåtgång.
    Gör även ibland snabba scheman på morgonen om det blir lite mycket att komma ihåg som ska göras under dagen.

Lite sånt. :)

Kristy gillar detta.
  5. Dashio

Mottagna gillanden:
    710

MINA ENHETER

Detta var ju ändå rätt så bra! Detta visste jag ej att man kunde göra!
    Med scheman, har du specifika mallar för det eller är det mer typ som en anteckningsbok där du skriver exempelvis:
    08:00 Leverans isolering
    09:00 Möte med XXX? :)

Jag har inte testat det men vore smidigt ifall man kunde skissa på ritningarna och så finns det vid datorn när man kommer in till kontoret.

6. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174