Problem: S2 blinkar bara efter root

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Jonashej, 8 feb 2013.

1. Jonashej

Jonashej Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, installerade just android 4.1.2 på mina s2a via Kies. Rootade med hjälp av Odin 3.07 och "Siyah-s2-v4.1.5.tar", vilket antagligen var fel rom. När jag bootar kommer den gula triangeln upp, för att sedan gå vidare till en ny skärm där ett yin yang-tecken med lila runtom blinkar. Inget mer händer.
    Kommer åt ODIN mode, men vet inte vilken rom jag ska lägga in för att återställa.

2. Nagoo

Nagoo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej,

du kan boota om telefonen, genom att hålla powerknappen + hemknappen + nedknappen(upp) prova. Då bootar telefonen i download läge. Du måste flasha om 4.1.2 om det är det du ska ha.

på samma sätt som du flashade in Siah kernel

Last edited: 8 feb 2013
  3. Jonashej

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Har du en aning om var man kan hitta en version av den? Hittar bara nyheter om att det ska släppas officiellt.

4. Jonashej

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löste problemet genom att göra factory reset. Uppdaterar och tar det försiktigare med rootningen denna gång.

5. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

SamMobile är ett bra ställe att hitta Samsungs olika romfiler.

Sen bör du nog läsa på lite innan du börjar flasha kernels och roms på fri hand, då du valde att installera en gammal kernel från September som saknar stöd för Jelly Bean 4.1.2 vilken med stor sannolikhet kommer ge dig en del bekymmer. Vill du väldigt gärna köra Siya så hämtar du med fördel senaste från programmerarens egna hemsida, så vet du att du inte flashar nåt tok.

Enklast är att låta bli att meka med separata roms och kernels och istället ladda ner antingen färdigrootad stock rom eller moddad samsung rom, typ NeatRom eller WanamLite.