Problem: S2 LTE GT-I9210 brick? Maxi unlimited erbjudandet.

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av xtasus, 2 sept 2012.

1. xtasus

xtasus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan. Idag så beslutade jag och en polare att roota min GT-I9210, jag har under en längre tid varit väldigt tveksam på detta beslut då det inte riktigt finns någon root-guide som fungerar till 100% för telefonen. Det har ju varit många som har fått problem med de guider som finns ute. Läste i tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=67779 att flera som har fått telefonen ifrån erbjudandet av tele2 och med guiden som står i tråden ha lyckats roota telefonen utan några problem.

Det började med att vi körde guiden som står i tråden. Allt fungerade bra fram till att det var dags att reboota men då som flera har upplevt så fungerade inte home och meny-knapparna. Vi hittade då direkt olika guider som kunde lösa problemet men vi började med att slå in "*#*#2663#*#*" för att uppdatera touchkeysen. Efter detta så fungerade inte någon touch-funktion överhuvudtaget men vi startade om telefonen och all touch fungerade igen förutom "hem och meny-knapp". Efter detta ville starta telefonen i odin igen för att använda oss av någon "GT-I9210T Softkeys Fix" som skulle fungera, men efter att vi rebootat den för att boota upp telefonen genom "odin download mode" men då ville den inte starta.

Vi prövade alla möjliga sorters grejer för att försöka starta upp den. men telefonen var helt svart. Vi antog nu att den var brickad av någon anledning. Vi försökte fixa den genom kies och såg att datorn fortfarande fick respons av telefonen igenom usb-sladden. Vi såg telefonen i enhetshanteraren fast drivrutinerna fungerade inte.

Är det någon som vet vad detta kan vara? Skulle varit väldigt tacksam ifall jag hade kunnat få hjälp!!!

Jag undrar också om ni tror att garantin fortfarande kan rädda min telefon? De kan väl inte ta det förgivet att den är brickad då den inte ens går att starta.

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det enda vettiga svaret jag kan ge är att garantin troligtvis inte gäller eftersom problemet är ett handhavandefel.

Hat du testat en annan dator med Kies installerat för att se om telefonen känns igen bättre av enhetshanteraren då?

Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2

xtasus gillar detta.
  3. xtasus

xtasus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har använt kies air på en annan dator men har ej tillgång till den i dagsläget. Men om jag skulle lämna in den, vad kan det kosta? Om chansen finns att jag kanske kan lyckas få reparationen på garantin, vad skall jag säga att ha hänt med telefonen?

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ingen aning om vad det skulle kosta, men du kan ju säga att telefonen inte startar längre.

Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2