Fråga: s2 lte mobbad i samsungs kampanj laga skärm för 500 kr

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av marcel38, 10 jan 2013.

1. marcel38

marcel38 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tappade telefonen i stengolvet hemma och de förde med sig sprucken skärm. Blev glad när jag såg mobilbyråns deal att laga skärmen för 500kr. Jag var in hos dem och ordna med ordern strax innan min utlandsresa över jul. Killen i butiken regga den under kampanjpris. Dagen innan avfärd ger dock verkstaden mig en offert att laga den för över 2000 då LTE inte ingår i kampanj. Svarade såklart att jag specifikt hörde om priset och fick då svar 500. Har svarat deras service att jag ska ha den lagad för 500 eller retur för 0 kr, de kräver 350 för den sk granskningen. Fick ett svar nu (fortfarande utomlands) att telefonen finns att hämta men de svarar inte vad de kostar. Min fråga är om någon vet om detta sedan tidigare, att Samsung skiter i vissa dåligt säljande lurar i sin kampanj. Är det på så sätt ska dom fan skämmas

2. OLock

OLock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Enligt konsumentköplagen så har du fått ett anbud som du har accepterat och om de ändrar priset så är det ett avtalsbrott. Det hade ju varit fint om du hade fått pris osv på papper så du kunde hänvisa till det. Annars blir det lite svårare om ord står mot ord.
    Men klart är att du bör få reparationen till priset 500 kr. Den smällen får företaget ta.
    När kommer du tillbaka och vad säger de i butiken där du lämnade in den?