Problem: s2 maj 2013

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av rodimisto, 10 maj 2013.

1. rodimisto

rodimisto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, har förbuvarande ics, men pga massa strul såsom att mobilen fastnar, blir varm, startas om och sedan har batteriet minskats med 30-40%, skulle jag vilja bli bot med dessa problem och ser jelly bean som en lösning. Dock har jag hört massa problem med jb, exempelvis att batteriet är försämrat radikalt, vilket jag inte vill då jag redan har en del problem med batteriet. Min fråga lyder alltså, ska jag uppdatera till jelly bean, nu efter ett par månader efter realesen och samsung har möjligen förbättrat jelly bean?

Tack på förhand

2. almost-famous

almost-famous Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Frågan är om du kan uppleva något sämre än vad du gör nu? :)
    Jag hade uppdaterat!

3. inact_0030

inact_0030 Guest

Innan du uppdaterar bör du reda ut vad dina problem beror på. De problem du talar om beror INTE på fel i firmware. Det låter som om antingen en trasslande app, kass USB-port eller kass batteri. Sök på detta i forumet och uppgradera först när telefonen går bra.
    Om du flashar nu löper du MYCKET stor risk att få ännu större problem, kanske till och med att stå med en död telefon.

4. grunkamojjs

grunkamojjs Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem förut, det hängde sig och batteriet tömdes. Nu med jb hänger det sig nästan aldrig, och den startar inte om sig spontant. Mitt batteri var dåligt innan och är sämre nu, men det kan ju bero på att det är utslitet också...

Min kompis med likadan telefon hade mycket problem med ics, lite problem nu med jb. Hennes batteri håller sig "normallänge".

5. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag började med att skaffa det större Samsung batteriet. Hängningarna kvarstod dock. Efter uppdatering till JB försvann hängningarna med efterföljande batteridrop 20-30% helt och hållet. Jag skulle inte tveka att uppdatera till JB.!

/Peter Ö

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

6. Fisherman.

Fisherman. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Jag har inte upplevt något utav dina problem med min s2 mellan 2.1-nyaste JB.
    Skulle inte vara så säker på att det har med ditt OS att göra.