Problem: s2a som fastnat i boot loop..

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av MrWinter, 26 dec 2011.

1. MrWinter

MrWinter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej på er.

Har en s2a som fastnat i en boot loop med " !-triangeln" efter ett försök till att roota den. Gjorde precis samma sak på min egen för några dar sedan utan några som helst problem. problemet med denna uppkom under ett root försök med Odin och en CMW kernel. när Odin var klart och telefonen skulle starta om fastnade den i en boot loop. Har försökt med en jig, men är lite osäker på om den funkar,då jag kommer in i download mode, men den gröna raden som säger att något är gjort, inte kommer fram.

Jag tar mig in i både download mode och recovery mode. (då borde den väll vara rootad? )
    Min största fundering är hurvida man törs blåsa in en annan Rom, eller bör man göra något annat först?

Tack på förhand,
    André

2. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Du kan köra in en annan rom om du har cwm recovery i telefonen eller så kan du även testa att göra en wipe så borde det funka.

3. MrWinter

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, har konstaterat att de inte är cwm utan en annan, men det är inte omöjligt att jag gjorde ett sista räddningsförsök och blåste in en annan kernel, men jag kommer ju in i download mode, så ska göra ett försök att lägga in cwm å sen byta rom då. Wipe data å cache är testat, utan resultat..

4. MrWinter

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, har konstaterat att de inte är cwm utan en annan, men det är inte omöjligt att jag gjorde ett sista räddningsförsök och blåste in en annan kernel, men jag kommer ju in i download mode, så ska göra ett försök att lägga in cwm å sen byta rom då. Wipe data å cache är testat, utan resultat..

5. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    förstår inte vad du menar?

Flasha en hel ROM i odin istället för bara kerneln så ska du se att du får snurr på den.. börja med att flasha stock, sen flashar du in en kernel med cwm, därefter så kan du flasha valfri custom rom i cwm.. leta reda på "rom lista" tråden här på swedroid, där hittar du stock rom.

Skickat i ett samarbete mellan min S2"a och Tapatalk.

6. Rattatosk

Rattatosk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
  7. MrWinter

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så, får tacka så mycket för hjälpen. Det funkade fint och nu hoppade luren igång.

Nu när man väl börjat köra med Custom Roms, om man ska byta till andra roms, gör man det smidigast med CWM eller Odin? Samt vad försvinner från luren?

8. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Ta en backup i cwm innan du testar nya ROM, då har du allt kvar ifall du inte gillar den rom du testar... Flasha så långt det går i cwm, använd Odin bara när du måste... :)