Problem: S2an startar om sig

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Joeled, 3 dec 2011.

1. Joeled

Joeled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har upptäckt att s2an startar om sig då och då utan orsak. Kan vara att man surfar via 3g och plötsligt så svartnar bilden och mobilen startar om. Vanligt problem?

2. PeteK

PeteK Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samma här. Började faktiskt med spontana omstarter efter senaste uppdateringen.

3. Shadowrun

Shadowrun Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    Jag har haft det problemet också, men bara med Go Launcher.

4. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ett skäl kan vara att man har ett SD-kort som börjar få glapp.Om man lägger appar och annat på SD-kortet och det plötsligt tappar kontakt med telefonen, så kan det leda till en omstart.
    Testa att köra utan SDkort en dag och se om det slutar komma omstarter. Om det hjälpte kan du antingen köpa ett nytt SDkort eller så kan du rispa dän oxiden på SDkortets anslutningsstift.

Avicii gillar detta.
  5. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
  6. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Precis som Oldskool förklarar så beror det i många fall på ett SD-kort som börjar "slitas" ut.

7. Joeled

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fast detta sd-kort är köpt för 4 veckor sedan.

8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De där kanske stämmer på en del men i mitt fall började mina omstarter precis när 2.3.5 hade installerats. Jag har provat med både HTC 2GB minne och Nokia 8GB minne samt mitt nuvarande Samsung 32gb Class 10 minne. Alla ger spontana omstarter. Så nä! De lär inte vara detta felet för majoriteten. Det finns för övrigt redan en tråd om detta problem.

https://swedroid.se/forum/53715-random-reboot.html

9. xart

xart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste vara en bugg i 2.3.5 och inget annat. Någon miss i avläsningen av SD-kortet får mobilen att starta om. Alla mina omstarter började med 2.3.5, flashade tillbaka till 2.3.4 körde 1 månada 0 random omstarter. Samma SD-kort och samma apps, då jag bara har 2 apps, Navigon och Nordea bank app.

La in 2.3.5 igen senast i fredags, ca 2 timmar efter "boink" första omstarten... Sedan dess ca 8 omstarter på drygt 3 dagar. Så det blir att flasha in 2.3.4 igen tills ny version kommer eller när dem släpper 4.0.

Lägga till med är att batteritiden för mig iaf på 2.3.5 är riktigt illa, då kör jag även med 2000mAh batteriet. 1 dag och ca 16 timmar (Vissa fall lägre). Med 2.3.4 får jag ut nästan 3 fulla dagar.

Bara mina 2 cent i detta.

10. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har fått några omstarter och alla har skett när jag haft wifi igång, aldrig annars

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Igen då... Samsung Sverige: "Hej Janne, Peter och Jonny! Samsungs egna kvalitetsundersökningar har inte visat några tecken på att telefonen startar om sig själv efter uppgraderingen till Android 2.3.5. Vi rekommenderar den som upplever detta att höra av sig till vår telefonsupport på 0771-SAMSUNG (0771-726 78 64)."

12. xart

xart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Uppdatering: Har flashat in GB 2.3.6 Stock, satan vilken skillnad, snabb, responsen är mycket bättre ingen random omstart ännu (kan hoppas att SD buggen är helt väck). Dock är denna version någon Dev/test version, för jag har verktygen i min program lista. Ska köra denna ett tag framöver å se hur denna vill leva sitt digitala liv.

13. Svettis&Friskis

Svettis&Friskis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla!

Är ny på det här forumet så detta blir mitt första inlägg. Har haft ideliga omstarter på min SGS2 och satt mig ner och googlade detta och fann denna tråd.

@xart den 2.3.6 du laddat ner, är det den holländska som finns på xda eller? Där står nämligen inget om att det ska vara en utvecklar-version.

14. xart

xart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå, kör den holländska versionen nu, för jag kunde inte ansluta till Kies med den andra versionen som heter: I9100XXKL1_I9100OXAKL1_OXA.
    Har för mig att jag kunde ansluta till Kies första gången jag körde med KL1an, men sen testade jag typ 3-4 andra versioner av 2.3.6, sen tillbaka till KL1 men kunde då inte ansluta till Kies och impotera mina kontakter och sms m.m
    Så jag drog in den holländska versionen, GT-I9100_XEN_I9100XWKK2_I9100XENKJ1_I9100XXKI4. Och det funkar skit bra, inga konstiga omstarter, dock något konstigt lagg på låsskärmen. KL1 versionen är den bästa stock jag kört på telefonen hittills, hoppas att där kommer en final på den innan ICS. :) Gillar även den nya dialern i KL1. :)
    Info om KL1 finner du här:http://droidangel.blogspot.com/2011/12/android-236-firmware-i9100xxkl1for.html
    Svar på din fråga ska du ju ha med ;) tog Holländska från XDA och KL1 från länken.

Last edited: 13 dec 2011
  15. Joeled

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har inga problem med omstarter numera. Kör ju med App 2 SD och det började knasa sig när jag flyttade över appen untappd till sd-kortet. Flyttade tillbaka det till telefonen igen och inga omstarter.

http://untappd.com/

16. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Enda gången man ska köra en app på SD är om det inbyggda app-minnet är slut. Och det kan väl inte va sååå många som har fyllt upp dom 2GB som SGS2'an har.

17. xart

xart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mitt problem med omstarter har inte med att appen (gäller inte bara appar, utan musik, bilder, filer what ever som finns på SD kortet) ligger på SD kortet, utan med omstarterna som i mitt fall kommit med uppdateringen till 2.3.5.
    Resten är bilder, film, musik som ligger på SD kortet och Navigons kartor, det är allt.
    Tycker nog inte att man ska ta lätt på en sådan miss, "Ja, ja, lägg över era appar till telefonen och problemt med omstarter är löst". Iaf så vill inte jag ha en telefon där jag måste tänka på eller inte ens kunna använda mitt SD kort pga. allt från 1 till xx antal omstarter per dag, bara för att Samsung kladdat till det.
    Men som jag har nämt tidigare har detta problem försvunnit iom. uppdateringen till 2.3.6. Så nu trycker jag in allt på mitt SD kort, precis som jag gjorde med 2.3.4. Kan nu lyssna på timmar av musik utan en massa omstarter från mitt 15Gb stora musik bibliotek på SD kortet.

18. Joeled

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har nästan alla mina appar på sd-kortet och har inga problem. Vet ej om det var själva appen untappd som var buggig men la tillbaka det på telefonen och då flöt allt på som det ska igen.

Jag fyller med lätthet upp 2gb med filmer, bilder och mp3or så ett sd-kort behövs.

19. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Fast de 2Gb (eller rättare sagt ca 1700Mb) som är dedikerade till appinstallationer kan du inte använda till annat. Flyttar du appar till sd-kortet så slösar du bara bort utrymmet som du kan använda, eftersom det andra fortfarande är reserverat. Kolla på enhetsminne under inställningar>lagring.

Precis som twisted1 skriver så finns det ingen anledning att flytta apparna om du har plats för fler på app-partitionen, bara nackdelar. (Långsammare, instabilare samt slöseri med plats)

Joeled gillar detta.
  20. Joeled

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Naturligtvis har du rätt! Var lite snabb att svara :)