Problem: S3:an dog

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by ahoj, Aug 11, 2012.

1. ahoj

ahoj Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Tjena!

Idag när jag lyssnade på spotify på mobilen hakade ljudet upp sig, när jag tog upp telefonen från fickan var skärmen släckt och gick inte att tända. Jag höll in power-knappen tills det upphakade spotifyljudet slutade i lurarna. Tänkte att den bara hade hängt sig, men så var inte fallet. Den vägrar att starta, har haft batteriet väck, provat att starta den i downloadläge, och det händer inget när jag kopplar till laddaren..

Jag kör senaste stock FW(Uppdaterade med kies igårkväll) rootat med S3 toolkitet från XDA. Provade dock CM10 igår, men återställde nandroidbackup till stock då wifi inte var stabilt..

Antar att det blir att lämna in luren på garanti, men provar och se här om någon har råkat ut för samma sak, och lyckats lösa det utan att skicka in den på service?!

Tack på förhand!

2. DavidE

DavidE Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Spotify har fått min s3a att krascha ett flertal gånger, men tack och lov har den startat om sig varje gång. Om du ska lämna in din mobil på garantin så se till att samsung inte kan se att du har rootat, för att garantin ska gälla. Jag är verkligen ingen expert och rätta mig gärna om jag har fel, men jag har för mig att jag har läst att det finns nån "räknare" i mobilen som avslöjar om du har slängt in en custom ROM. Det finns program för att återställa den räknaren om det behövs. Men som sagt, jag är inte speciellt kunnig på just det området så det kanske gäller nåt annat än just rooting. Tänkte bara att det kunde vara bra att känna till. Lycka till med mobilen och hoppas det löser sig.

Mvh DavidE

3. ahoj

ahoj Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jo, custom rom countern är jag medveten om, men då den inte går att starta, går den heller inte att nolla.. Men tack ändå! Har provat att sätta den i downloadläge med Jig, även detta misslyckades, så har nog inte mycket val än att lämna in den som den är..

4. kajsa_J

kajsa_J Kid Droid Medlem

MINA ENHETER