S3 vs S4?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av erik7191, 27 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. erik7191

erik7191 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena! Postade detta på sweclockers igår, men kom på att swedroid borde kunna ge ett bättre svar på min fråga än sweclockers.

Ska uppgradera mig från min xperia x10 mini pro, då det börjar bli ett problem att inte kunna kolla busstider i mobilen.
    Då pengar är lite av ett problem så har jag hittat en snubbe som har en rätt så bra deal där jag ger honom 2500 (telefonen 2200, upplåsningskostnad 300) + en iphone 4 32GB för en S4 som är "som ny" (den ser bra ut på bild). Ska även tilläggas att jag betalar 1000 av de kronorna i avbetalning till min far, så den ekonomiska stöten blir lite mindre. Denna "avlastning" är inte ett alternativ om jag köper en S3.

Pengar är dock som sagt ett "problem" (ska leva på ungefär 10000 från nu och till hösten, då jag börjar plugga), och jag kan för ungefär samma summa som jag kan sälja iphonen för få en S3a, då iphonens värde är 1600, minus halva upplåsningskostnaden, och en s3a i bra skick går för ungefär 1800 på blocket.

TL;DR: En begagnad S4a för 2500 + iphone, eller en begagnad S3a för ~400 - iphone? Väger S4ans bättre prestanda upp de extra kronorna?

Tack på förhand /Erik

2. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Tråd flyttad till Köpråd. :)

Jag skulle säga att det beror väldigt mycket på vad du tänkt använda den till. Om du inte kommer nyttja S4:ans prestanda till krävande spel eller läser läser mycket böcker - till det senare är det mycket skönt att ha högupplöst skärm, tycker jag - så lär en S3 duga alldeles utmärkt.

Den kommer förstås inte få uppdateringar lika långt in i framtiden, men den har åtminstone Android 4.3 och jag tycker mig minnas att den skall få 4.4 också. Prestandan är klart tillräcklig för vardagsanvändning och hyfsat avancerade spel, och flytet på tunga webbsidor är godkänt - om än inte lika bra som i nyare enheter.

3. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    En S4 för 2500:- + en iPhone 4? Herrejävlar, går iPhonen för typ 200:- på blocket eller? Köp dig en S4 och sälj din iPhone separat. Borde komma undan med en total utgift på typ 2000:-.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.