Problem: S4+ (I9506), Systems slutar fungera, krashar

Discussion in 'Galaxy S4+ - Allmänt' started by Skarek, Dec 16, 2013.

1. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en ca 3 veckor gammal s4+ (i9506). Jag har i princip sen jag fick den haft problem med att då och då märker jag att den spontant blivit varm i fickan och när jag öppnar den så står det när jag tänder skärmen "System har slutat fungera", likt när andra appar krashar. Problemet är att touchskärmen inte funkar så man får plocka ur batteriet för att återuppliva den.Sen går den som vanligt typ 1 dag och så krashar den igen... Bevisligen jobbar den innerligt med någonting då system krashar iom att den blir varm och drar ur batteriet....

Någon annan som råkat ut för att "System" krashar? Jag gjorde en fabriksåterställning igår, men det hjälpte inte... Några tips på diagnostik, eller blir det till att skicka in den måntro?

(Mobilen är helt omoddad och med senaste OS-uppdateringen) Trodde bytet från en gammal ZTE Blade till en highend-mobil skulle vara till det positiva, men min blade var åtminstånde stabil (och hade senare Android-version ;))

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag skulle lämna in den om inte återställning hjälper. Du har nog fått ett måndagsex tyvärr.

3. henrik_6

henrik_6 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter onekligen konstigt.
    Haft min S4+ ungefär lika länge och den har ALDRIG krashat för mig än så länge.

Har du testat att avinstallera appar bakifrån (alltså nyast intallerade först) för att utesluta att det inte är ngn app du laddat ner som ställer till det?

4. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte avinstallerat all appar, men apparna jag har installerade har jag kört på andra android-telefoner utan problem tidigare. Första gången telefonen krashade var ju också första gången jag bootade telefonen, innan alla appar installerats av Google, så det känns ju konstigt att det skulle vara någon app som krashar System. Jag har fått känslan av att Android är rätt bra på att hantera just specifika appar som krashar och inte likt Windows dra ner hela OS:en när en app krashar.

5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det är högst troligt inte nån app som drar ner hela systemet. Om apparna kraschar redan vid första start och inte en återställning hjälper så är det nog bäst och lämna in den. Har du senaste mjukvaran i den?

6. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan ju köra BBS på den och kolla va de är som ligger igång mest.

Finns även på XDA