S4 mini: Ljudproblem och batteriproblem

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Skuggvarg, 20 jul 2013.

1. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Efter en kort tids användande noterar jag besviket att ljudet är bedrövligt lågt i den app jag använder mest, däremot verkar övrig volym i mobilen funka okej. Har testat appar som påstås öka volymen men det enda de gör att höja volymen till max och det kan jag göra själv, så vad fan var poängen där? o_O

Har S4 mini helt enkelt för klena högtalare? Tre äldre mobiler har allihop presterat betydligt högre och bättre ljud än vad denna mobil klarar så det borde inte ha att göra med den specifika appen utan det handlar väl mer om att volymen helt enkelt är för klen eller är felinställd. Jag känner mig lite lurad.

Vidare blir jag närmast chockad över hur snabbt batteriet dalar från 20% till noll. Brukar batteritiderna vara väldigt opålitliga? 100% till 80% tar lång tid, men 20% till 0% går toksnabbt. När batteriet nått 5% kickar energisparläget in och minskar skärmljuset så mycket att man inte kan använda mobilen om man befinner sig utomhus (vilket drabbat mig negativt ett flertal gånger nu), dessutom verkar inte detta energisparläge göra något för att faktiskt förlänga batteritiden, mobilen dör lika snabbt ändå. Jag har inte själv aktiverat något energisparläge och jag har letat efter någon energisparinställning som kan stängas av, men jag kan inte se att något sådant är aktiverat, så vad jag förväntas stänga av förstår jag helt enkelt inte. Känner mig väldigt förvirrad över detta.

På den gamla mobilen kunde jag fortsätta använda mobilen en bra stund även efter att den hamnat så lågt som 3%, jag cyklade runt och tog flera zoner med mobilspelet Turf och mobilen klarade sig bra ändå, men det funkar alltså inte längre. Jag vet fan inte vad jag ska göra, har försökt leta upp energisparläget för att stänga av det men hittar det inte någonstans. Att förlora all skärmbelysning är helt värdelöst och tvingar mig bara att sluta använda mobilen, så energisparläget MÅSTE bort på något vis.

Är detta något otyg som introducerats i 4.2 eller är det Samsung själva som ställer till det?

Finns det någon app som kan stänga av alla aktiva synkningar så man slipper bläddra igenom de hundratals appar man har installerade och göra det manuellt i varje app? Eller åtminstone någon app som kan kolla vilka appar som käkar upp batteriet? Den vanliga batteriguiden säger tyvärr inte så mycket om det även fast man vet att det finns appar som passivt ligger och suger energi från batteriet. :(

Last edited: 20 jul 2013