S5 eller Z3 compact

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Edde, Nov 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Edde

Edde Infant Droid Medlem

Tjena, swedroid!
    Jag ska snart köpa en ny lur, och det står mellan s5an och z3 compacten. Det hade inte varit några problem att bestämma sig om inte det vore för att z3can bara har 720p istället för s5ans 1080p.

Vad tycker ni, är det s5an eller z3can som gäller?

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Z3C är en kanonlur med en brist, kameran. Med Z3C får du grym batteritid och en snabb lur. Skärmen är bra trots sina 720P. Tycker inte valet bör avgöras av skärmen i Z3C.
    Med S5 får du en bra lur med en riktigt bra kamera och gillar du TW så är systemet helt ok. Du får en lite större skärm i S5 och en fysisk hemknapp.
    Lycka till i valet. Ta den som känns bäst för dig.

Edde likes this.
  3. Edde

Edde Infant Droid Medlem

Problemet är att jag inte vill välja bort någon av telefonerna, väljer jag till exempel s5an får jag inte z3cns batteritid, men väljer jag z3c så får jag inte s5an skärmstorlek. Hade inte z3an varit så dyr hade den varit ett självklart val..

4. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

hade jag valt om lur idag hade jag inte valt min z3c... känns bräcklig, dåligt konstruerad och skittrist kamera. saknar min lg g2 enormt.

5. anderssonx

anderssonx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

För ett par dagar sedan funderade jag på att köpa en Z3, sen insåg jag att skillnaden jämfört med Z2 (som är väldigt mycket billigare) inte kändes tillräckligt stor så började överväga Z2 istället.

Idag såg jag att jag som student får en S5 för 295 kr /mån med fast avgift och fri surf hos comviq. Mellanskillnaden jämfört med mitt abb idag blir på 24 månader ungefär 1500 kr. Vilket i princip betyder att jag köper en S5:a för 1500 spänn. Så för mig lutar det mot S5 nu.

Är du student så kan det vara värt att överväga :)

Sjukt bra pris!

http://webbutik.comviq.se/student/galaxy-s5.html

6. jeffkan

jeffkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte z3an pga kameran och lämnade min galaxy s4, och jag har ett jobb som kräver ca 30 - 40 bilder varje dag som jag organiserade i mappar senare på dagen i min galaxy s4 i galleri-appen. Nu har jag börjat använda min xperia z3 och bilderna blir helt awsome, men "album-appen" på xperia saknar funktionen att kunna sortera bilderna i olika mappar. Alla bilder hamnar i ett enda flöde..

Thread Status:
Not open for further replies.