Fråga: S5 Neo?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av stefan., 18 sept 2015.

1. stefan.

stefan. Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Har någon koll på det här med nya S5 "Neo"? Jag blir bara förvirrad. Den är ny. Uppdaterad. Men vad jag läst på vissa sidor verkar processorn vara sämare (Exynos 7580), visserligen 8 kärnor men endel tester jag hittat visar på sämre prestanda.
    Frontkameran uppdaterad. USB 3 med lucka för blev öppen USB 2 port istället, jag föredrar det.
    Annars verkar det mesta vara samma.

Så, om processorn är sämre(?), varför kostar den mer än S5? Snabb sökning på Dustin visar S5 för 3200-3500 kr, S5 Neo för 3800 kr.

2. carl-pedal

carl-pedal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag köpte en neo efter att min vanliga S5 vart allt för mosig (trasig skärm och mycket annat)
    Vet inte om det är pga S5an blivit seg och konstig men jag blev riktigt nöjd! Första kvällen var jag i ärlighetens namn riktigt irriterad på att det var så mycket borttaget, ir och fingerläsare hade jag koll på innan men att både barometer och trådlös laddning saknades överraskade tyvärr.
    Det som uppväger är att skärmen upplevs så mycket bättre och den är för det mesta rappare. Microlagg kan vara mer på vissa appar tyvärr. Kameran tror jag är bättre i svagare ljus men det kan vara placebo också.

3. stefan.

stefan. Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Det är nog inte bara placebo, hittade att kameran skulle ha ett f/1,9 objektiv på Neo till skillnad mot f/2,2 på den "vanliga", så lite ljusstarkare ska den vara.

4. 6150

6150 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    3 102
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
  5. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

I de flesta affärer är dock neo lite billigare, kolla prisjakt.
    Exynos är inte sämre men lite ovanlig så root, romar och sånt som är gjort för den vanliga S5 funkar inte på neo.
    Samsung har dock android 5.1.1 på neo men inte till vanliga S5 än.
    Rent prestandamässigt märker man ingen skillnad vid vanlig användning, behöver du mer krut så köp en S6 i stället.