Problem: S6 Edge, dåligt flyt

Discussion in 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' started by bridgemix, Jan 10, 2016.

1. bridgemix

bridgemix Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Har fått via min arbetgivare en Galaxy S6 Edge, en väldigt trevlig bekantskap måste jag säga. Jag gillar verkligen anpassningsmöjligheterna och det mesta med telefonen....men!
    Jag tycker inte att den flyter när man scrollar... känns som att den laggar, inte hänger sig, bara inte riktigt flyt.
    Är det Android generallt eller är det min lur. Jag kommer från en iPhone 5 som har nått år på nacken, och den är snabbare och flyter bättre än min "nya" Edge.
    Gäller både i menyer i telefonen, men även i appar som Instagram, webläsaren mm.

Ps. jag har testat div browsers, ram-dödare, Nova launcher och lite allt möjligt... men den flyter inte bra
    I övrigt är jag mycket nöjd!

/Sten

2. Trino

Trino Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
  3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Om du vill uppleva iOS flyt på Android så får man i stort sett hålla sig till Nexus-telefoner. Alla tredjepartstillverkare har mer eller mindre hackande här och där. Vissa är bättre än andra. Samsung har inte legat i framkant när det gäller flyt snarare tvärtom men jag tror de skärpt till sig lite på senare modeller i alla fall.

4. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Nja, tror det är lite av en myt att Nexus telefoner är de enda telefoner som ger bra flyt.

Har haft HTC One M8 som annan Android telefon, och den flöt på riktigt bra. Den var nog också lite mer rapp än min nuvarande galaxy s6 edge.

Det har dock blivit bättre på min s6:a, några månader sen kunde den sega till väldigt ofta och behöva ladda om. Nuförtiden funkar det ändå ganska bra.

5. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    En av få iallafall så är nexus väldigt snabbt OS och bra flyt. Samsung tycker jag blir bara bättre och bättre. :)

6. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Något jag läst ska hjälpa på åtminstone Note 5, som också har besvär med mikrolagg, är att slå på "tvinga GPU-rendering" under utvecklarinställningar.

7. hossebo

hossebo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

tog bort facebook som va seg och seg att uppdatera, nu är min mobil som den va när den va ny.
    nu är mikrolagget borta och telefonen fungerar igen att uppdatera appar automatiskt